Să mergem la şcoală, deci!

Deşi nu va avea şase ani împliniţi în septembrie, aş vrea să îmi înscriu fetiţa anul acesta în clasa pregătitoare. E isteaţă, ascultătoare şi uşor adaptabilă. Mai mult, e chiar dornică de învăţătură, rugându-mă mereu să îi explic lucruri „ca unui om mare” şi să facem exerciţii din cărţi. Ca şi mine, face rime din orice şi, spre deosebire de mine, adoră calculele; nu mai departe de azi, când s-a trezit, în loc de „Bună dimineaţa”, am avut parte de:

– Mamaaaa! 5 şi cu 2 fac 7!

Deci nu prea mă tem de partea psiho- a testului de evaluare pe care va trebui să îl treacă. Doar la partea somatică am dubii: nu ştiu dacă această mână de om va fi pregătită fizic pentru dificultăţile şcolare de care am tot auzit, de volumul imens de teme şi, de ce nu, chiar de greutatea ghiozdanului pe care va trebui să-l poarte. Dar vom face toate eforturile pentru a o pregăti şi sprijini eficient.

Tocmai pentru a o pregăti pentru pasul cel mare, azi am mers împreună la şcoala de circumscripţie, pentru a verifica cerinţele de înscriere. E o clădire renovată, utilată şi foarte apropiată de casa noastră. I-am spus Lunei că acolo va învăţa în următorii ani. Nu a părut deloc emoţionată, ba din contră, şi-a luat aerul serios care o caracterizează când e pe punctul de a scoate perle pe gură şi a început:

– Mama, dar este o şcoală bună?

– Se spune că este cea mai bună şcoală din sectorul nostru, am asigurat-o eu.

– Cine spune asta?

– A făcut cineva un clasament, iar şcoala noastră este pe primul loc. Deşi trebuie să recunosc că nu ştiu pe ce criterii s-a făcut clasamentul acela. Adică din ce motive s-a stabilit că e bună, încerc să îi explic eu în cuvinte mai simple.

– Păi ştiu eu, se oferă şi Luna să îmi explice. O şcoală e bună dacă are bunătăţi.

– Ce fel de bunătăţi?, m-am alarmat eu crezând că ştie deja un termen argotic.

– Dacă e frumos vopsită şi dacă are copii frumoşi.

Presupun că a observat şi ea că zugrăveala era curată şi că cei doi elevi de serviciu care ne-au întâmpinat la poartă erau nişte băieţi draguţi foc. Frumuseţea băieţilor e un criteriu important atunci când îţi alegi şcoala, nu-i aşa?

Comentează:

