Tenis, politică şi alte treburi

Probabil din cauză că ascult destul de mult posturile de ştiri, fetiţa mea de aproape cinci ani a devenit oarecum interesată de treburile politice şi, în special, de personajul cel mai des pomenit pe respectivele posturi – domnul Băsescu. Mi-a pus mai multe întrebări despre el, despre funcţia de preşedinte şi despre felul ciudat în care se uită dânsul la oameni. M-am gândit că nu e cazul să îi împărtăşesc părerile mele politice, pentru că nu vreau să înveţe şi alte expresii vulgare în afară de „şofer idiot”, „cine mama ta ţi-a dat carnet?” şi alte câteva pe care nu mi le pot reprima când conduc. Aşa că m-am limitat la a-i explica, cât mai simplu cu putinţă, cum e cu procesul electoral într-o republică, spre deosebire de viaţa din regatele de poveste.

Se pare că, după mica mea lecţie de politică, a rămas cu un profund respect pentru omul care ocupă funcţia supremă în Stat. Iar în ziua în care Mitică Dragomir a pierdut (în sfârşit) alegerile de la Liga de Fotbal, Luna a fost de-a dreptul îngrijorată:

–      Mama, Preşedintele Nostru a murit!

–      De ce spui asta?, m-am nedumerit eu.

–      Pentru că am auzit că avem un nou preşedinte la noi în regat. Pardon: replubică!, s-a corectat ea conştiincios.

Înţelegând despre ce este vorba, i-am răspuns:

–      Nu, Luna, avem un nou preşedinte la fotbal. Ştii, în lume sunt tot felul de preşedinţi: de ţară, de firme, de organizaţii… Toţi preşedinţii se schimbă la un moment dat, nu trebuie să moară pentru asta.

–      Şi Băsescu ce o să facă după ce nu mai e preşedinte? Se duce la tenis? Că la fotbal s-a ocupat locul.

Deşi era clar că debandada e mare în capul copilului meu, asta mi s-a părut o idee buna, din partea mea ar putea să se ducă la tenis de pe-acum…

A doua zi, interesul Lunei s-a extins la întreaga familie prezidenţială:

–      Mama, da’ Băsescu e bătrân? Că mie aşa mi se pare.

–      Da, e oarecum bătrân.

–      Şi are copii?

–      Da, are două fete.

–      Şi are şi o doamnă care să aibă grijă de ele?

–      Da, are o soţie care le-a crescut cât era el plecat pe mări şi pe oceane.

–      Câţi ani au fetele?, şi-a continuat Luna tirul de întrebări.

–      Cred că în jur de treizeci.

–      Aaa, înseamnă că sunt pregatite să aibă şi ele copii, a decis înţelept fetiţa mea.

–      Păi una dintre ele are deja un copil. Tot o fetiţă.

–      Mamăăă, câte fete are! Eu cred că ele stau toate acasă cât timp e Băsescu la televizor, nu-i aşa?

Am bănuiala că Luna îşi va dori în curând să ajungă şi ea preşedinte, pentru că programul prezidenţial pare unul lejer: un pic de tenis, mult televizor şi o groază de fete.

Un gând despre „Tenis, politică şi alte treburi

  1. Pingback: Sondaj electoral în familie: un vot anti-Ponta, un vot pentru lactate şi un nehotărât | Mama Aluniţă

Comentează:

