Copii pierduţi şi părinţi rătăciţi

Dorinţa Lunei de a avea fraţi era pe punctul de a se îndeplini azi, când am găsit un băieţel. Am întrebat-o dacă vrea să-l păstrăm şi m-a refuzat politicos, motivându-mi că ar prefera să găsim o fetiţă. Atunci ne-am apucat să îi căutăm părinţii.

Evident, glumesc – i-aş fi căutat părinţii oricum. Ceea ce nu mi se pare de glumă, însă, e faptul că e a doua oară când ni se întâmplă să găsim un copil pierdut, iar circumstanţele sunt surprinzător de asemănătoare. Ambii erau băieţei, ambii rătăciţi în spaţii deschise, ambii plângând  încetişor: „Vreau la tata!” În ambele situaţii, nu s-a oprit nimeni altcineva să îi ajute, în afară de noi. Cel de anul trecut era mai mărişor, dar, când l-am întrebat dacă ştie telefonul tatălui său, a început să ne cânte melodia de apel. Cel de azi era atât de mic şi de speriat încât nu ştia nici cum îl cheamă.

Iar ultima asemănare mi se pare cea mai supărătoare: niciunul dintre taţi nu ne-a mulţumit că i-am adus copilul înapoi, niciunul nu şi-a cerut scuze de la copilul lui că l-a lăsat să se piardă. Ba, mai mult, tăticul de azi (care nici nu părea îngrijorat că nu îşi văzuse fiul de cel puţin zece minute, cât timp l-am căutat noi) a început să-l certe pe cel mic pentru că s-a pierdut. Apoi s-a răstit şi la mine când  i-am atras atenţia că nu e cazul să îl sperie şi mai tare pentru că, la urma urmei, el însuşi e singurul responsabil pentru ce s-a întâmplat. Spunea că nu e treaba mea…

Mulţi dintre noi credem că un copil e ceva dat, care ni se cuvine, şi uităm că drepturile noastre devin obligaţii în momentul în care noi devenim părinţi. Şi de ce, oare, îi învăţăm pe cei mici să îşi ceară iertare pentru cea mai mică greşeală, când noi, adulţii, nu ne mai cerem scuze pentru nimic?

Un gând despre „Copii pierduţi şi părinţi rătăciţi

  1. Pingback: Frumos, dar dăunător. Sau viceversa | Mama Aluniţă

Comentează:

