Cioc! Cioc! Cine-i acolo, ȋn televizor?

Relaţia fetiţei mele cu tehnologia este una ambiguă: ba ȋnvaţă ȋn doar cȃteva minute cum să folosească o tabletă şi mă umileşte explicȃndu-mi unde trebuie să pun deştu’ ca să fac o găină să sară un gard, ba ȋncearcă să ȋi dea un pahar cu apă, prin televizor, mult-iubitului ei Smiley, „că i-o fi şi lui sete, săracu’, de cȃnd stă la emisiunea asta”. E drept că emisiunea cu pricina („Romȃnii au talent”) poate induce ȋn eroare un copil de cinci ani, şi pentru că o urmărim deja pentru a treia oară, şi pentru că unii concurenţi mai perseverenţi revin de la un sezon la altul.

Un astfel de concurent, de altfel, a provocat mirarea Lunei de acum cȃteva seri, cȃnd m-a ȋntrebat:

–        Da’ oamenii ăştia rămân acolo pe veci?

–        Unde să rămȃnă, Luna?

–        Acolo, în televizor, ȋmi explică cu calm copilul, ca unui retardat ce mă credea, probabil, ȋn acel moment.

Deşi rotiţele creierului mi s-au învârtit frenetic, nu am reuşit să găsesc o explicaţie potrivită, aşa că m-am limitat la un simplu „Nu”. Fetiţa mea, ȋnsă, a insistat:

–        Nici măcar ăia care câştigă?

Uneori e tare greu… Am mai păţit aşa şi acum vreo doi ani, când ascultam muzică în maşină şi i-am spus la un moment dat că îl cunosc pe cel care cântă. Mirarea aproape că i-a ţâşnit prin ochi:

–        Da’ cum a ieşit el de acolo, din ladio?

Iar anul trecut, auzind că o las să vadă un film seara la televizor, Luna şi-a luat sticluţa cu apă, s-a aşezat comod pe canapea, m-a rugat să sting lumina şi şi-a pus ochelarii 3D rămaşi de la cinematograf. Cum nu avem televizor 3D, mi-am amintit de ziua în care, cu peste treizeci de ani în urmă, se lansa televiziunea color in România, iar eu (mult mai mare decât fiica mea azi) am deschis televizorul aşteptând minunea. La fel cum vechiul nostru Diamant a rămas alb-negru atunci, nici nasul lui Pinocchio nu a putut să iasă din ecranul plat al Lunei de acum.

6 gânduri despre „Cioc! Cioc! Cine-i acolo, ȋn televizor?

  1. ochelarii 3D de cînd a văzut EA un film la cinema?
    mă mir doar pentru că ieri am auzit de la un prieten cum s-a dus el pentru prima oară la film 3D şi a văzut o oroare, 300. numa’ sînje şi capete tăiate. iar în sală era PLIN de copii. aduşi de părinţi şi lăsaţi să intre de supraveghetorii cinematografului-fost-teatru din oraşul de renume Călăraşi.

    Apreciază

    • Nu stiu ce anume din ceea ce scriu aici v-a facut sa credeti ca as fi o mama iresponsabila. Poate „Crime si popcorn”? 🙂 Stati linistit, imi duc copilul numai la desene animate, si acelea triate minutios. Chiar vi-l pot recomanda pe ultimul vazut, „Frozen” – e o capodopera si pt copii, si pt adulti. Cat despre Calarasi, bucurati-va ca macar aveti cinematograf, nu multe dintre localitatile patriei au norocul asta…

      Apreciază

  2. hei, era doar o asociere de idei, 3D. nici vorbă de iresponsabilitate. voiam să zic, nu mi-ar fi venit ideea că părinţii ar duce copiii la cinema 3D dacă n-aş fi auzit povestea despre Călăraşi (în mintea mea, s-au filmat 3D doar filme violente şi comerciale, dar, evident, mă înşel).
    cît despre noi, locuim fix într-unul dintre oraşele acelea mărunte unde nu există nici un cinematograf… în centrul ţării.
    norocul nostru. e dulce copilăria, pentru fiul meu, cu bicicleta pe afară. şi cu maşinuţele şi toate chestiile acelea de plastic, pentru nisip.
    PS: are aceeaşi vîrstă cu Luna şi spune lucruri la fel de drăgălaşe (le pun adesea pe FB).

    Apreciază

    • Sa va traiasca baietelul! Eu cred ca in viata e timp si de bicicleta, si de cinema. Dar poate sunt subiectiva: sunt o cinefila care nu stie sa mearga pe bicicleta… Mi-ar placea sa citesc si despre perlele altora, ne putem „imprieteni” pe FB: eu sunt Alunita Voiculescu.

      Apreciază

  3. Pingback: Televizorul nostru cel de toate zilele | Mama Aluniţă

Comentează:

