Mersul pe Lună al Lunei

Cred că în viaţă există un singur lucru care te poate emoţiona mai mult decât muzica, şi acela este dragostea. Pentru că îmi doresc ca fiica mea să aibă o viaţă emoţionantă şi pentru că nu există cursuri de dragoste, am dus-o la cursuri de dans. Am sperat că acolo va înţelege cum e cu ritmul şi cu linia melodică, deoarece nu a dat niciun semn că ar avea vreo umbră de ureche muzicală în dotarea de la mama natură.

Când avea aproape patru ani, am încercat la Palatul Copiilor, unde am avut ghinionul să dăm peste un clan de profesoare veroase, cărora le-am cotizat la greu cursurile „gratuite”. Am obţinut la schimb un tratament mitocănesc pentru noi, părinţii, şi câteva spectacole uşor ridicole pentru copiii noştri. Aşa că am renunţat, după aproape un an de indulgenţă, în favoarea unui club mititel de la noi din cartier, unde mergem şi acum.

La grupa mică de acolo este, de fapt, o joacă organizată pe muzică de către doi instructori tineri, inventivi şi drăguţi şi cu copiii, şi cu părinţii. Nici nu cred că ar putea face mai mult nişte pitici de patru-cinci ani, care încă se împiedică şi când merg, darămite să danseze. În toamnă am avut parte de figuri simpatice, de genul „prinde ţânţarul” sau „fugi de-aici / şarpe rău”, repetate atât de mult de către Luna încât nu ne mai mişcam prin casă decât în paşi de dans vânătoresc. Lunei îi plăcea la nebunie, bineînţeles:

–      Mama, mai ţii minte figura aia cu Tom şi Jerry pe care ţi-am arătat-o data trecută?

Cum aş fi putut uita un dans în care unul dintre picioare e Tom, celălalt e Jerry, iar cei doi încearcă, pe rând, să-şi ia locul unul altuia?

–      Ei, bine, azi am învăţat şi „Scooby Doo”. E tot o figură de la Michael Jexton. De ce râzi, mama? N-ai auzit de Michael Jescon? Cică era un dansator atât de mare încât a făcut şi un film!

Am avut ceva emoţii înainte de spectacolul de Crăciun. Ne aşteptam la vreun dans cu zombi mititei care se ţin de partea din faţă a pantalonilor nu ca să-l imite pe marele Michael Cum-l-o-fi-chemat, ci pentru că le vine să facă pipi pe scenă. Dar n-a fost aşa. A fost o brambureală adorabilă, soldată cu aplauzele ude de lacrimi ale părinţilor şi cu intimidarea tuturor şerpilor care ar fi intenţionat să apară, vreodată, prin cartier.

După vacanţa de iarnă, figurile au evoluat spre „Dăm din şolduleţe! / Mâncăm cornuleţe!”, iar Luna a învăţat, în sfârşit, că datul din fund este o mişcare esenţială în orice dans. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că acum ştie precis care e stânga şi care e dreapta, datorită mişcării complexe: „Mergem la dreapta. / Unde este dreapta? / Mergem la stânga, / să ne luăm punga” (şi nici măcar nu are nevoie de vreo pungă drept reper), eu zic că de data aceasta am nimerit-o bine cu cursurile de dans.

10 gânduri despre „Mersul pe Lună al Lunei

  1. Multumesc pt rasete. Ma hranesc cu ele 🙂 Tocmai pt oferta educationala si culturala am ales sa raman in Bucuresti cu copilul, desi mi-ar fi fost muuuult mai confortabil sa locuim intr-un orasel mic, ca al tau. Dar aici e o discutie intreaga, cu argumente pro si contra…

    Apreciază

  2. Pingback: OPC-ul Cleopatrei | Mama Aluniţă

  3. Pingback: Pe unde ne mai ducem copiii anul ăsta, soro? | Mama Aluniţă

  4. Par geniale metodele astea! Iar tu le descrii intr-un mare fel 🙂
    Asta cu stanga si dreapta m-ar interesa ffff tare, atat pt fii-mea cat si pt mine 😀
    Mai, sunt unii oameni care chiar au har, iar asta se simte de la o posta desfasoara activitati atractive si imprastie o multime de energii pozitive.

    Noi am cotizat la niste balet, pe semestrul I, si am lasat-o balta, din aceleasi motive enuntate si de tine, in primul caz, nu ma tineau nervii pt un an intreg. Acum suntem la karate, profesor genial 🙂 Bonus merge si baietelul, pe care as fi vrut sa-l duc la ceva miscare, dar la balet nu se potrivea, iar sa-i duc la doua chestii diferite, pe fiecare in parte, nu ma tineau curelele.

    Apreciază

Comentează:

