„La Cârpuţa Veselă”

Ca orice părinte, îmi imaginez că progenitura mea este specială. Tot ca orice părinte, sunt constrânsă de realitate să recunosc că e un copil ca oricare altul. La fel cum eu sunt o femeie ca oricare alta şi la fel cum taică-său e un bărbat ca oricare altul, în esenţa noastră de mamifere din vârful scării evoluţiei. Ne diferenţiem doar la suprafaţă, datorită experienţelor vieţii – unice la fiecare om în parte – care ne construiesc caracterul, ne nuanţează manifestările şi ne influenţează alegerile.

De exemplu, eu nu mi-am dorit niciodată să mă fac doctor, cum afirmă, de zeci de ani încoace, marea majoritate a copiilor. Dar asta nu pentru că aş fi fost diferită de ceilalţi, ci pentru că, nefiind mai deloc bolnavă în copilărie şi născându-mă într-o vreme în care nu erau la modă controalele regulate, screening-urile, analizele anuale şi alte găselniţe moderne, nu prea vedeam doctori pe care să îi iau drept model în viaţă. Spre deosebire de mine, fiică-mea a bătut de mică cabinetele medicale şi i-a plăcut ce a văzut. Aşa se face că, pe la trei ani, şi-a dorit să se facă doctoriţă. De câini, pisici şi iepuri, pentru că vedea mai des veterinari (pe motiv de căţel alergic în familie) decât medici umani.

După un an, şi-a dat seama că cel mai mult îi place, de fapt, la restaurant, aşa că idealul ei în viaţă a fost comutat spre o meserie mai puţin nobilă, dar mai uşor de practicat, probabil: patron de cârciumă. Şi au început să curgă planurile de viitor referitoare la cum va arăta restaurantul ei, pe cine va invita acolo şi de câte ori pe an se va îndura să ne hrănească gratuit pe noi, proprii ei părinţi.

Atât de hotărâtă a fost în alegerea ei încât nu şi-a mai schimbat intenţia de atunci. Doar a mai adăugat un part-time job, după ce a început cursurile de baschet:

– Când o să fiu mare, vreau să mă fac sportivă şi… restantuaroare. Adică, ştii tu, să îmi deschid restaurant.

Şi tot exersează pentru asta: antrenamente serioase cu mingea în fiecare weekend şi jocuri de-a restaurantul la fiecare masă. De voie, de nevoie, particip şi eu la cele din urmă. După ce pregătesc mâncarea, sunt rugată să ies din bucătărie şi să mă îndrept spre locanta imaginară din sufragerie, de fiecare dată cu acelaşi discurs:

– Bună ziua. Aş dori o masă, vă rog.

Mini-patroana mă întâmpină cu un zâmbet larg, de manual:

– Bine aţi venit! Desigur că avem o masă. O doriţi cumva pe cea mai bună?

Zic da. O văd scrutând cu seriozitate camera şi alegând cu greu singura masă existentă acolo:

– Aceasta este. Poftiţi!

Apoi şopteşte conspirativ:

– Să nu uiţi să mă inviţi şi pe mine…

– Sunt singură astăzi. V-ar deranja să îmi ţineţi companie?

– Deloc, se bucură fiică-mea de onoarea pe care i-o fac.

– Ce specialitate aveţi azi?, continui eu poezia cotidiană.

Aici, răspunsurile ei variază, bineînţeles, în funcţie de ceea ce am pregătit. Şi, tot bineînţeles, le cunosc dinainte. Dar ieri am avut parte şi de o surpriză:

– Avem un ghiveci care dacă mâncaţi aveţi o cârpă.

– ??!!

– Albă.

Aha, acum sunt lămurită. Sau poate nu:

– Cum adică, puişor?

– „Cum adică, DOAMNǍ!”, mă corectează Luna în şoaptă.

– Cum adică, doamnă?

– Uite cârpuţa asta de aici, îmi arată ea o lavetă albă, cu care curăţase masa în aşteptarea „clienţilor”. Dacă mâncaţi tot ghiveciul, vă dau şi cârpuţa. Dacă nu, nu.

Marketing din născare, aş zice. Acum am o cârpuţă.

8 gânduri despre „„La Cârpuţa Veselă”

  1. Cred ca se impune o precizare, Luna doreste sa devina „restantuaroare” si nu patron de carciuma. Oricum, ca parinti v-ati scos, veti manca pe gratis in viitorul lant „restantuaroator”.

    Apreciat de 1 persoană

Comentează:

