Respirăm shopping

Mă uit cu fiică-mea la un desen animat în care Clopoţica, cea mai sexi zânuţă inventată până acum, bea cam multă cafea şi se „sparge” în patru Clopoţici, corespunzătoare unor elemente: Apa, Aerul, Focul şi Pământul. Dacă aş fi fost tătic, m-aş fi mulţumit, probabil, să mă delectez cu imaginea a patru zâne sexi deodată. Dar sunt doar o mamă-pacoste, care încearcă să profite de orice prilej pentru a mai face nişte educaţie copilului:

– Luna, câte elemente sunt, de fapt? Doar patru?

– Nu. Sunt cinci!

– Bravo! Care sunt?, insist eu.

– Păi… avem… Apa, Metalul, Focul, Pământul şi… şi…

Sunt cam dezamăgită. Sperasem că lista i se înfipsese bine în căpuşor, doar a urmărit luni de zile serialul cu maestrul Strop, şeful tuturor elementelor chinezeşti!

– Mai e… Plantele?, se riscă fiică-mea.

– Cam aşa ceva. Se numeşte „Lemnul”. Dar ai observat că Clopoţica se mai transformă într-un element nou?, îi încerc eu atenţia în timp ce pe ecran zboară o zânuţă bleu, corespondenta „elementului” Aer.

– ?!

– E ceva fără de care nu putem trăi, îi dau eu un hint. Şi e peste tot în jurul nostru.

– Mâncarea?

– Nu. Deşi ai dreptate, fără mâncare nu putem trăi. Zi-mi altceva care e peste tot şi ne trebuie ca să trăim.

– Ştiu: magazinele!

Cam aşa e tot timpul relaţia cu un copil mic: un montagne-russe. Pleci uşurel într-o plimbare pe nişte şine, bine fixate de alţii înaintea ta. Începi să urci încet, şi urci, şi urci, şi te bucuri că urci, deşi uneori e greu, şi simţi victoria de a ajunge în vârf… Apoi, într-o secundă, cobori abrupt, cu un ţipăt pe jumătate de groază, pe jumătate amuzat. După care, începi din nou urcuşul. Ştii că vei fi îngrozit de multe ori, dar şi că, până la urmă, vei ajunge întreg la capătul circuitului. Şi mândru că ai reuşit.

3 gânduri despre „Respirăm shopping

  1. Superb,… un raspuns mai bun nici ca se putea.
    Normal ca ”magazinele”, fara ele nu se poate, traim in societatea de consum, mergem la plimbare facand shopping.
    Am devenit o societate care ne consumam resursele cu o frenezie nebuna.
    Imperiul roman s-a extins pana s-a prabusit. S-a prabusit atunci cand costurile de intretinere ale statului au depasit veniturile imperiului.

    Apreciat de 1 persoană

Comentează:

