Când îţi bate coincidenţa la uşă

Se lăuda deunăzi pe Facebook un scriitor cu o coincidenţă simpatică: de dimineaţă îl tunsese un frizer numit Dionisie Lupu, după-amiază avusese treabă pe strada Dionisie Lupu. Drăguţă coincidenţă, nu zic nu, dar eu aş putea scrie romane-fluviu dacă aş pune cap la cap toate coincidenţele din viaţa mea!

Una fantastică mi s-a întâmplat chiar ieri. Îmi petrecusem vreo jumătate de oră căutând o adresă email de contact la Ministerul Educaţiei. Aş vrea să le trimit câteva întrebări referitoare la vraiştea din învăţământul românesc (triate la sânge din noianul pe care l-aş avea de adresat). Dar pe site-ul ministerului nu se găseşte nici o adresă de email, iar perspectiva de a intra într-un oficiu al Poştei Române ca să trimit o scrisoare pe hârtie mă sperie mai tare decât cea de a vedea şi restul ţării distruse de un sistem educaţional aflat la apogeul dezastrului. De curiozitate, am luat ministerele la rând şi, ce credeţi? Numai Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii nu au adresele de email publicate, deşi există o lege care le obligă să le aibă. Desigur, la câte supărări sunt în ţara asta în cele două domenii, funcţionarii ministerelor respective nu ar mai avea timp de nimic altceva decât de răspuns la mesaje, dar, după părerea mea, unde-i lege nu-i tocmeală.

Aşa că m-am apucat frumuşel de scris un mesaj la Guvern. Le-am cerut să îmi trimită şi mie cele două adrese de email care lipsesc şi am argumentat politicos cu toate legile şi ordonanţele de Guvern pe care le-am găsit la subiect.

Tocmai mă pregăteam să trimit mesajul, când aud soneria de la uşă. Sămbătă, oră de odihnă, nici o vizită anunţată în prealabil… Cin’ să fie? Nu mai dau Send şi deschid uşa: ministrul Educaţiei.

Pentru că neuronii mei nu mai sunt ce-au fost pe vremea când citeam şi altceva decât poveşti cu zâne şi postări despre aventuri la grădiniţă, primul gând a fost: „Hait!”. Adică am încurcat-o. Au şi aflat ăştia că vreau să-i pârăsc şi a venit ministrul în persoană să-mi ceară socoteală. M-am trezit la realitate abia când excelenţa sa m-a întrebat:

– Aici locuieşte doamna Ionescu?

Şi mi-am dat seama că domnul cu pricina nici măcar nu mai este ministrul Educaţiei, de câţiva ani buni. Îl văd uneori prin cartier, locuieşte într-un bloc vecin, iar acum doar greşise adresa.

L-am îndrumat la apartamentul corect şi m-am întors la calculator. Dar mesajul nu am mai îndrăznit să îl trimit. Dacă primisem un semn? Un dar atent din partea vieţii, cum că nu mai e cazul să mă îmbarc într-o nouă cruciadă, care să se termine frustrant pentru mine, vajnica apărătoare a principiilor morale rănite, această Donna Quijote de Tineretului, lipsită de scutier? Sau dacă, din contră, întâmplarea îmi sugera că e de datoria mea să îndrept ministerul în direcţia cea bună?

Acum încerc să îmi stabilesc priorităţile. Nu am mai scris de mult mesaje, petiţii şi sesizări şi s-au cam adunat restanţele mele civice. Dar cui să-i scriu mai întâi?

  1. Guvernului – să mai dau sau nu Send mesajului de ieri? Ponta e cam nevricos, aşa, n-am chef de un scandal pe palier, dacă mă trezesc cu el la uşă.
  2. CNA-ului – îmi datorează din iulie un răspuns la o sesizare, da’ pe Laura Georgescu o cred în stare să mă şi bată în trecere, că doar a înjurat fără jenă în direct şi în interceptare.
  3. Primărie – mă milogesc de câţiva ani să-mi pună şi mie nişte pubele de colectare selectivă mai aproape de casă. Cu Piedone, totuşi, simt că m-aş putea înţelege omeneşte.

Cred că o să scriu mai întâi la Hollywood. M-au iritat rău premiile Oscar de anul ăsta şi i-aş sesiza în speranţa că vine Michael Keaton să îmi plângă pe umăr. Da’ dacă apar nasolii ăia de Eddie Redmayne sau Benedict Cumberbatch sau, şi mai rău, cel mai bun lunetist din istoria Americii, cu puşcă cu tot? Grea dilemă… Voi ce mă sfătuiţi să fac?

10 gânduri despre „Când îţi bate coincidenţa la uşă

  1. Eu am scris la primaria sector 4. Mi s-a raspuns ca se vor lua masuri, nu stiu daca s-au luat sau nu (scrisesem legat de niste caini care isi faceau veacul chiar langa scoala si gradinita) dar parca au disparut cainii, nu i-am mai vazut. Poate o fi doar iarna de vina si reapar. Dar reprezentantii primariei sector 4 raspund la toate sesizarile.

    Apreciază

    • Da, si eu sunt multumita de primaria noastra, de cand a venit Piedone. Imi place sa cred ca am pus si eu o caramida la schimbare: m-am dus la una dintre primele lui audiente, cu burta la gura si listutza de to do-uri pentru cartierul meu. A citit-o, m-a asigurat ca va tine cont de ea si toate s-au rezolvat in timp. Mare diferenta fata de primarul de dinainte, Inimaroiu, la care ma dusesem in audienta privata si il rugasem sa isi dea demisia inainte sa se duca de rapa tot sectorul! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  2. Poti scrie petitia pt Ministerul Educatiei direct Guvernului, cu solicitare nr de inregistrare si raspuns in termenul legal. Asa merg lucrurile…de sus in jos.
    Sau…te inregistrezi pt vreo audienta la secretarul de stat al Min Ed. Experienta te recomanda! Succes!

    Apreciază

  3. Mda, stiu ca lucrurile merg de sus in jos. Am incercat deja varianta cealalta, fara succes.
    Aseara am fost avertizata ca, daca voi scrie Ministerului, voi primi raspuns de la scoala mea si probabil si Luna va primi niste „raspunsuri” la scoala, daca ma plang de ceva… Trebuie atentie si diplomatie aici, ma mai gandesc, deocamdata.

    Apreciază

      • Pe vremuri, unele raportari contabile se faceau doar intr-un format pe care il luai de la Ministerul de Finante: te duceai acolo, iti dadeau o discheta cu un programel, te intorceai la firma, instalai programul, bagai datele si te intorceai cu discheta la minister. Birocratie manuala in toata regula. Cireasa de pe tort a fost ca programul lor continea un virus informatic si, astfel, virusau toate firmele. Le-am semnalat asta printr-un email. Mi-au raspuns intr-o scrisoare pe patru pagini. In trei pagini jumatate imi povesteau in limbaj de lemn cum am intarziat eu odata doua zile cu depunerea bilantului (chestie pe care am verificat-o si nici macar nu era adevarata) si in ultimul paragraf scriau: „In legatura cu sesizarea dv., vom verifica si, daca e cazul, von lua masuri” :-)))

        Apreciază

  4. Despre petitii, simt civic, semnalari de situatii problema care ar putea fi usor rezolvate,… astea sunt aiureli!
    Nu suntem in campanie electorala ca se aplece cineva sa le asculte si in cel mai fericit caz sa promita ceva.
    Ipocritii care conduc lumea si epigonii care ne conduc pe noi, nascuti peste timp, din lumea acum necunoscuta a lui Caragiale si Nicolae Filimon, ne aburesc cu democratia si ne executa cu tirania.
    Vad ca esti tare la democratie!
    Despre coincidente!
    In democratie, daca este sa ti se intample ceva de bine,… atunci este o pura coincidenta. Tot in democratie, pentru guvernantii nostri, oameni onesti de altfel, daca este sa iasa un ban fara numar, fara numar,… iarasi o pura coincidenta.
    In concluzie, vorbind de guvernanti avem cuvinte cheie: democratie, bani, coincidenta. Vorbind despre restul, … am un lapsus,… cum le spune Nastase? In fine, pentru restul doar democratie si coincidente.

    Apreciază

  5. Alunita, te rog sa ma scuzi, … am facut o gafa!
    M-am exprimat gresit. Nu petitia ta este o aiureala, ci modul in care va fi tratata de potentatii vremii.
    Nu sunt ironic cu apropiatii. Daca nu sunt de acord cu ceva ii spun omului ca nu am aceeasi parere si gata.
    Daca ironizez ceva o fac la adresa nechematilor care ne aburesc cu democratia.
    Dimpotriva te apreciez pentru stradanie si te incurajez in ceea ce faci,… toata lauda!
    In rest, pune pixul pe fariseii si ipocritii astia!

    Apreciază

  6. Pingback: Am trimis petiţiunea | Mama Aluniţă

Comentează:

