Vise pentru altă viaţă (©Titan Ice)

Mi-am dat seama că am nevoie de o ocupaţie mai serioasă în dimineaţa în care, pregătindu-mă să plec la piaţă, m-am surprins gândindu-mă să îmi asortez rochia cu sacoşa de cumpărături. Şi aşa m-am apucat, în sfârşit, de scris. Până când această ocupaţie îmi va şi asigura banii de piaţă, mă mai întristez uneori trecând în revistă toate oportunităţile şi profesiile pe care le-am ratat în viaţă. Am făcut de multe ori alegeri nefericite, n-am avut şansa unei orientări profesionale la momentul potrivit şi, trebuie să recunosc, am fost şi tare leneşă. Cât despre ambiţii personale sau dorinţa de bani, ce să mai spun, îmi lipsesc cu desăvârşire.

Chiar azi am mai adăugat o profesie la lista cu „ce-aş fi putut face dacă”: copywriter. Idei am, pană am, pot suprinde esenţialul… Iar reclamele au fost una dintre pasiunile mele de pe vremea în care am descoperit, în străinătate, că ele pot fi şi altceva decât „V-am prins, vrăjitoarelor!” sau „Dacă vrei, poţi” (pentru nostalgici, o scurtă rememorare aici). Mi-ar fi plăcut să creez o nemuritoare operă în versuri ca „Aquafresh în trei culori / Protejează de trei ori”, care îmi vine în minte, de douăzeci de ani încoace, de fiecare dată când mă spăl pe dinţi cu marca respectivă.

Printr-o minunată coincidenţă, fiică-mea a venit azi de la şcoală cu exact aceeaşi idee: să facă publicitate. Şi-a pregătit frumuşel masa de lucru, m-a întrebat cum se scrie „trei mii”, apoi mi-a închis uşa la birou, interzicându-mi să trag cu ochiul la ce lucrează ea şi s-a pus pe treabă. Nu m-a mirat deloc, având în vedere perioada intens creativă prin care trece şi datorită căreia avem casa plină de măşti, coroane, felicitări, lego, plastilină şi lista ar putea continua. Creaţia de astăzi, însă, m-a suprins total. Iată:flyere-curatator-facut-de-l

Povestea e simplă. Aseară a fabricat o poţiune specială, din trei şampoane şi spumă de ras, pe care a decretat-o „cel mai magic gel de curăţat”. Mi-a făcut şi mie o demonstraţie, pe nişte pete din baie, care chiar a avut succes. Mi-am imaginat că vrea să îmi uşureze munca, acum, cu curăţenia de primăvară, dat fiind că mi-a privit întotdeauna cu care mare respect preocupările casnice. Pe la patru ani, după ce s-a uitat la „Frumoasa din pădurea adormită”, m-a întrebat:

– Mama, faci şi tu curat ca zâna cea bună?

– Fac curat, Luna, dar nu ştiu dacă fac ca zâna cea bună.

– Ba da, aşa faci, ce, crezi că eu nu te văd?!

Am luat-o ca pe un compliment bizar, dar mi-am exprimat regretul de a nu poseda nici o baghetă magică, ca să pot munci mai puţin. Copilul a ţinut minte şi, după vreun an, i-a certat zdravăn pe producătorii de Fairy:

– Mama, eu nu înţeleg de ce au inventat un detergent de vase care durează mai mult, mi-a declarat revoltată Luna, după ce a ascultat reclama de la televizor. Ce, ăştia cred că ţie îţi place să speli vasele mai mult?! Nu!

Dar planurile ei privitoare la gelul magic de aseară s-au dovedit a fi mai ambţioase decât credeam: şi-a propus să îl vândă şi altora. Iar azi şi-o fi dat seama că fără reclamă nu va avea spor, aşa că a desenat şi nişte flyere pe care m-a rugat să le punem împreună pe la uşile vecinilor, aşa cum a văzut ea că fac băieţii cu pizza. Vă rog să remarcaţi originalul recipient şi puterea remarcabilă de sintetizare a calităţii produsului în doar două cuvinte: „Oau” şi „Oauu”.

Deci am rezolvat-o şi cu regretele mele, şi cu grija viitorului. Luna va face ceea ce eu nu am făcut, iar bunăstarea materială a familiei va fi asigurată de restaurantul ei, care va fi profitabil datorită materialelor publicitare create tot de ea. Asta, bineînţeles, între două meciuri de baschet…

2 gânduri despre „Vise pentru altă viaţă (©Titan Ice)

  1. Oricum, a inteles ca reclama este sufletul comertului!
    A evoluat depasind etapa cu iz balcanic de la ”restaurantatoare”, mai pe romaneste, greceste sau turceste, de la taverna la posibilitatile nelimitate ale reclamei.
    De altfel, la fel ca orice mamica, sunt convins ca ai o adevarata pasiune in a spala vasele si economia de piata a raspuns din plin acestei dorinte.
    Luna a stabilit corect aceste mecanisme psiho-economice ale capitalismului!

    Apreciază

    • Am noroc ca spalatul vaselor e una dintre ocupatiile mele preferate. Atunci imi vin cele mai multe idei de scris. Doar ca eu folosesc Axion, asa ca Luna e solidara si carcoteste de fiecare data cand aude o reclama la Fairy :-)))

      Apreciază

Comentează:

