Pe scurt şi la grămădă, despre bebeluşi, cărniţă şi rezultatele la simularea evaluării naţionale într-o şcoală „bună”

În ultimele zile, după cum am promis în articolul precedent, am încercat să mă lămuresc ce este cu „noile scheme de diversificare” pentru bebeluşi, despre care ne-a informat că ar exista doamna doctor Bălgrădean, de la spitalul Marie Curie. Nu am reuşit. Am întrebat câţiva nutriţionişti şi unii dintre ei mi-au răspuns deja, indicându-mi link-uri ale unor organizaţii respectate din străinătate, unde rămâne recomandată vârsta de 6-8 luni ca minimă pentru introducerea cărnii:

https://www.nutrition.org.uk/healthyliving/nutrition4baby.html

https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002455.htm

http://m.hopkinsmedicine.org/healthlibrary/conditions/pediatrics/feeding_guide_for_the_first_year_90,P02209/

http://www.webmd.com/parenting/baby/baby-food-nutrition-9/baby-food-timeline

Nu am reuşit să o găsesc pe doamna doctor Rodica Nanu, un pediatru cu experienţă care a recomandat mereu, inclusiv în spaţiul public, consumul de carne la şase luni, în scopul evitării anemiei. Cică suntem o ţară de anemici… Nici Ministerul Sănătăţii nu mi-a răspuns, nici nutriţionişti mai celebri (eu am întrebat în toate cele patru zări). În schimb, Prinţesa Urbană mi-a răspuns, la fel de mirată ca şi mine, şi caută şi ea acum informaţii de la sursele ei, vom auzi probabil veşti şi de pe blogul ei în curând.

Până reuşim să ne lămurim (pentru că vom reuşi noi la un moment dat, sunt optimistă), ard de nerăbdare să vă arăt o dovadă proaspătă a unui alt articol al meu care mi-a adus mulţi cititori, dar şi o porţie zdravănă de înjurături de la vajnicii apărători ai Învăţământului nostru naţional şi nociv: Cum stă treaba, de fapt, cu şcolile „bune”. Scriam acolo, printre altele, că în şcolile cu reputaţie există, de cele mai multe ori, doar o învăţătoare, două pe serie care bagă carte serios în elevi, pe stil comunist, furnizând o clasă, două de roboţei buni la concursuri şi cam atât. La restul claselor, şansa de a nimeri cadre didactice responsabile sau bine pregătite este absolut la fel ca la orice şcoală, inclusiv la cele slab cotate, deci nu merită efortul de a încălca legea, a cheltui bani şi a risipi timpul preţios al copiilor înscriindu-i la şcoli îndepărtate, de care nu aparţin din punct de vedere legal.

În fotografiile de mai jos se află rezultatele de la simularea evaluării de clasa a opta de la una dintre cele mai căutate şcoli din Bucureşti. Ştiu, ştiu, şi subiectele de la simulare au fost teribile, la fel cum sunt majoritatea subiectelor de examene de la noi, care par făcute să prindă elevul pe picior greşit şi nu să îi verifice ceea ce are, cu adevărat, în cap. Dar nu despre asta este vorba acum. Vă rog să priviţi comparativ la cele patru clase, să vedeţi cum mi se confirmă teoriile. Că mie aşa mi se pare:

simulare_evaluare_8A

 

simulare_evaluare_8B

simulare_evaluare_8D

Anul acesta, s-au înscris deja şi din nou aproape 300 de copii la această şcoală. Vor fi iar, probabil, nouă clase pregătitoare şi doar una, două învăţătoare cu renume şi experienţă. Străduţa şcolii va fi şi mai blocată dimineaţa, se vor auzi şi mai multe înjurături acolo, de la părinţi-şoferi ce vin de departe şi vor fi şi mai mulţi copii obosiţi, pentru că se va învăţa în trei schimburi. Plus muuulte alte efecte negative pe care le are acest fenomen şi care se vor vedea în timp. Şi pentru ce: pentru a obţine 5,41 la română şi 4,50 la matematică, la finalul şcolii? Pentru că atât dă calculul mediilor uneia dintre clasele de mai sus. De la o şcoală „bună”, desigur.

11 gânduri despre „Pe scurt şi la grămădă, despre bebeluşi, cărniţă şi rezultatele la simularea evaluării naţionale într-o şcoală „bună”

  1. Locuiesc in Spania si aici toti pediatri recomanda introducerea carnii la 6 luni pentru a evita riscul de anemie. Multi dintre ei dau indicatii ca diversificarea sa inceapa cu legume si carne, si nu cu fructe, pentru a asigura aportul de fier cat mai repede.

    Apreciază

  2. Nu este rau ca dorim rezultate bune la copiii nostri in scoli. Orice parinte responsabil doreste ca propriul copil sa invete la o scoala cat mai buna.
    Dar astea sunt dorintele noastre, realitatea este alta.
    O simpla deductie logica ne spune ca daca avem educatori foarte buni si educatia primita de copii este foarte buna.
    Problema este ca in ziua de astazi asa ceva nu se poate!
    Educatia, sanatatea, apararea, cultura sunt atributele statului, reprezinta politica statului in domeniul respectiv.
    Vede cineva ca dupa disparitia lui Ceausescu, statul manifesta o politica sustinuta, coerenta, in vreunul din aceste domenii?
    Eu vad numai golaneala, ipocrizie si disolutia statului. Am vazut, insirandu-se, un nostalgic, unul lipsit de energie, un grobian de cursa lunga sau, mai nou, au venit turistii.
    Imparatul indian Ashoka, in urma cu mai bine de 2200 de ani spunea: Daca vrem ca un popor sa traiasca bine, trebuie sa fie condus de un intelept!
    Unde vede cineva intelepciune la ipocritii si golanii care ne conduc?
    Cineva va spune ca ”omul sfinteste locul”! Nu neg, este adevarat, dar acel om corect, impartial, care vrea sa faca treaba, va avea o mare deziluzie. Va ramane singur ”in calea lupilor”, va fi izolat si indepartat. Sefii de astazi nu au nevoie de oameni care gandesc, au nevoie de executanti devotati si servili.
    In rest, vise placute,… poate nu credeti in teoria conspiratiei, ei uite ca eu cred!
    Suntem o lume de ”plati”, ne miscam ca furnicile pe coala de hartie, vedem numai in jurul nostru. Sa incercam sa vedem si in a treia dimensiune.

    Apreciat de 1 persoană

    • Apropo de oamenii de valoare, tocmai am auzit de moartea lui Solomon Marcus, ale carui cuvinte despre o scoala cum ar trebui sa fie m-au inspirat si mi-au dat speranta de schimbare in ultimii ani. Avea o varsta si o recunoastere academica la care nu mai conta sa se expuna in fata lupilor, cum spui tu. Un om croit din materialul acela de calitate care nu mai exista in zilele noastre. E o pierdere mare pentru reformatorii sistemului de invatamant…

      Apreciat de 1 persoană

      • Imi pare rau, dar speranta ta de schimbare in bine nu se va realiza (vezi cele de mai sus).
        Exemplul pe care il dai, de fapt, confirma cele spuse de mine.
        Din cate stiu, nu i s-a cerut parerea in privinta reformei din invatamant. Nu l-a intrebat nici oligofrenul care a nasit ultima lege a invatamantului si nici Abramburica care a desfiintat, anterior, invatamantul profesional din Romania.
        De la ala cu 11 clase nu am pretentii, dar de la Ambramburica am avut destule.

        Apreciază

        • Ba da, domnul Marcus era in acel grup de experti invitat sa re-gandeasca programa gimnaziala. Din pacate, nu s-au prea inteles intre ei; desteptii rareori pot cadea de acord intre ei, doar marea masa a prostilor poate fi solidara…

          Apreciază

  3. O da, seamana cu scoala de langa blocul nostru (cea la care eram arondati)… Mi se pare ingrijorator (insa nu ma mira) ca se intampla asta (goana dupa „performanta” fara fond, gen concursuri, presiune exagerata pe copii, (probabil) meditatii peste meditatii, etc)

    Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: Supică şi Sărmăluţă | Mama Aluniţă

Comentează:

