Ruletă rusească cu bacterii, sindroame şi din ce în ce mai multă impostură

Am auzit-o mai devreme pe doamna doctor Bălgrădean, de la spitalul Marie Curie, la Realitatea TV. Nu intenţionez să îmi transform blogul în buletin de ştiri despre îmbolnăvirile cu Sindrom Hemolitic Uremic, nici în sursă de informare referitoare la diversificarea bebeluşilor. Dar Supică şi Sărmăluţă a fost cel mai comentat articol al meu şi unul dintre cele mai citite de vreodată, aşa că mi se pare important să vă povestesc acum, rapid, despre această emisiune, care se dorea a aduce „răspunsuri” la multele noastre întrebări. După care sper să mă pot opri din a scrie despre acest subiect.

Era puţin după ora 15:00, iar emisiunea începuse atunci când am zapat pe acel canal TV pe care, trebuie să recunosc, nu îl urmăresc niciodată. Şi doctoriţa era întrebată despre starea copiilor încă internaţi, precum şi de cea a ultimei fetiţe bolnave apărute azi – un copil de doi ani, din Braşov. Pe scroll vedeam ştiri halucinante despre italienii care au confundat brânza de oaie cu cea de vacă sau cele cinci mărci de apă plată în care s-au descoperit azi bacterii şi au fost retrase de la vânzare din mai multe supermarketuri din Bucureşti. Deci s-a interzis din greşeală, în UE, consumul brânzei de oi provenite din România, nu trebuie mâncată cea de vacă, de fapt. Şi acum nu mai trebuie să bem nici o apă plată îmbuteliată, cu etichetă, ingrediente, controale etc., de la nici un magazin, pentru că nişte enigmatice mărci, vândute în nişte enigmatice magazine, ne pot îmbolnăvi. De altfel, cei din studio ne sfătuiesc să fierbem până şi apa plată de la magazin, înainte să o consumăm. Doamna doctor spune că ne putem îmbolnăvi de la apă la fel cum ne putem îmbolnăvi de la orice produs de origine animală. Copiii de până acum ar fi putut lua E. coli după consumul de lactate şi carne (care, apropo, e cel puţin fiartă înainte de a fi mâncată, deci ar fi trebuit să moară şi mama lui E. coli după aceea) de la animale bolnave ba chiar şi dacă au pus mânuţa, în joacă, pe pielea unor astfel de animale. Sau dacă au mâncat fructe verzi contaminate, în special produse ale agriculturii bio, în care se foloseşte îngrăşământ natural, de origine animală. Bun, deci am extins suficient aria pericolelor potenţiale încât să ne bucurăm că avem voie să respirăm fără teama de a ne îmbolnăvi. Încă.

– Desigur, este importantă şi vârsta la care introducem carnea în alimentaţia copiilor, şi o să vorbim şi despre asta, deoarece ştiu că au fost ceva nelămuriri…

Cam aşa ceva a început să spună doamna doctor şi mă bucuram deja, dar a fost întreruptă de moderator, pe care îl vedeam pentru prima dată, dar îmi doresc să fie şi ultima, atât de nepotrivit părea pentru această profesie:

– Din câte ştiu, nu se mănâncă carne atât de devreme (7 luni – 7 luni şi jumătate, n.m.), şi-a dat el, doct şi ne-argumentat, cu părerea. Nu-i aşa?

Doamna doctor apucă să spună că bariera imunitară şi funcţia rinichiului sunt mature abia pe la doi ani, că bebeluşii nu trebuie să mănânce lapte de vacă şi carne până la un an şi cam atât. Fără trimiteri la surse, studii, autori de literatură de specialitate – nimic. Aflu şi că experienţa secţiei dânsei în tratarea SHU este de 90 de cazuri, inclusiv cele de acum; ori cele de acum sunt deja 27, aşa că mă întreb dacă vreo 60 de cazuri de îmbolnăvire cu acelaşi tip de bacterie, la vârste foarte diferite, sunt suficiente pentru a avea o expertiză în cauza bolii respective sau pentru a decala cu luni de zile şi chiar ani (în cazul cărnii de porc) momentul diversificării cu un anumit aliment.

Voi rămâne cu aceste întrebări. Emisiunea s-a terminat fără să mă lămurească asupra a nimic. Poate în afară de faptul că nu mai pot avea încredere în nimic. Ştiam că viaţa este şi a fost dintotdeauna o loterie oarbă. Dar aşa ruletă rusească cum îmi pare acum nu îmi imaginam că o să devină. Şi mă simt tare vinovată faţă de copilul meu, căruia am impresia că i se umple revolverul primit la naştere, pentru acest periculos joc al sorţii, cu din ce în ce mai multe gloanţe.

9 gânduri despre „Ruletă rusească cu bacterii, sindroame şi din ce în ce mai multă impostură

  1. In toata nebunia asta, sunt si unii pusi pe dezinformare, cu pretentii de informare, avand un scop bine definit.
    Pe ei nu-i vedem, dar simtim din plin efectele actiunii lor.
    Cel putin pentru mine, ar fi interesant sa vedem o statistica privind incidenta acestui tip de boli, inainte de tot scandalul asta.
    Cu cat luam mai multe masuri pentru a ne proteja, pentru a ne izola de mediul inconjurator, cu atat mai mult devenim mai expusi si cu un sistem imunitar mai scazut.
    Ne-am indepartat nepermis de mult de natura.
    A devenit o certitudine faptul ca avem un sistem imunitar deficitar. Cati dintre noi cunosc si aplica regulile minime de igiena?
    Am vazut destui care dupa ce au fost la toaleta, pleaca fara sa se spele pe maini. Pentru ca apoi, cineva, total nevinovat, sa puna mana de caruciorul supermaketului pe care l-a avut trogloditul.
    Cati dintre noi folosesc preponderent hrana procesata industrial?
    .
    .
    .
    Oare ce amprenta lasa toate aceste numiri pe criterii politice in posturi cheie pentru partide?
    La asa ceva ne putem astepta, daca am devenit o tara de analfabeti, dar toti cu diplome universitare, condusi de niste descreerati.
    Ce bine ar fi sa nu mai privim in gura politicienilor si sa ne uitam mai mult la faptele lor!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Nu-mi vine decât sa te aplaud, pt eleganta cu care abordezi problema.Sper sa am intelepciunea sa-mi cresc copilul in continuare cu discernamant si bun simt dar e atât de greu când majoritatea decide pt tine.

    Apreciază

  3. Pingback: Supică şi Sărmăluţă | Mama Aluniţă

Comentează:

