Iar m-a încuiat!

Pentru că pe canicula asta de mi-a leşinat cititorii în ultimele săptămâni nu mi se vede neuron cu neuron, să se ia şi ei, frumuşel, de mână şi să-mi producă vreo idee mai inspirată, azi o să mă limitez la a transcrie o discuţie mai veche cu fiică-mea, de pe când avea doar şapte ani. Acum are şapte ani şi jumătate, totuşi, este o mare diferenţă!

Într-o zi, avea nevoie urgentă la WC. Dar avea şi ghinion, pentru că apucase taică-său să intre înainte. Or, este bine cunoscută pasiunea bărbaţilor pentru lungi sejururi inexplicabile între cei patru pereţi faianţaţi. Până şi Luna, cât e ea de mică, s-a prins că e o chestie tipic masculină:

– Mama, cred că cel mai bine într-o casă e să fie două băi. Nu una, nici trei sau patru. Două.

– De ce fix două?, m-am mirat eu să îi aud tonul hotărât.

– Atunci când e tata la WC şi stă mult, să mă pot duce la celălat WC, să nu fac pe mine.

Deci a spus „tata”, ca să fie clar! El este cel care trebuie izolat într-un grup sanitar separat, de unde să nu poată enerva pe nimeni.

Încerc să o ţin de vorbă pentru a uita de problema stringentă, dar, conform celebrului principiu al elefantului din sufragerie, subiectul conversaţiei rămâne acelaşi:

– Da’ DE CE stă tata ATÂT de mult la WC?, insistă copilul chinuit.

– Toţi bărbaţii stau. Aşa le place lor.

– Nu se plictisesc?

– Nu. Tata, de exemplu, se joacă pe tabletă. Cred că aşa fac toţi.

– Şi înainte să aibă tabletă?

– Înainte să aibă tabletă, se jucau pe telefon.

– Şi înainte să aibă telefon?

– Înainte să aibă telefon, citeau reviste. Şi înainte de reviste, presupun că se gândeau, pur şi simplu, la ale lor.

Şi tocmai când mă credeam suficient de şmecheră încât să fi curmat şirul întrebărilor luându-i-o înainte cu răspunsul, a venit torpila care a curmat, de fapt, şirul răspunsurilor mele:

– Dar dacă nu aveau „ale lor”?

Cine are un răspuns să-mi dea şi mie, vă rog? Să fiu mai bine pregătită data viitoare, când vom sta la coadă la WC…

5 gânduri despre „Iar m-a încuiat!

  1. Nu am ce face, dar trebuie sa te contrazic!
    După mine, celelalte cu ”ale lor”, mai concret cu machiaturile lor, stau ore in sir în baie.
    Un exemplu clar de teorie a relativitatii. Totul depinde de care parte a usii esti intr-un anumit moment. Ceea ce pentru tine pare o vesnicie, pentru celalalt a durat cateva secunde.
    Evrika!

    Apreciat de 1 persoană

Comentează:

