Wop

Astăzi vă propun un test. Apropiaţi-vă de orice grup de copii vedeţi pe stradă, de la grădiniţă până la liceu, şi spuneţi doar atât: „Wop”.

Aşa începusem un articol prin iarnă (nepublicat), după ce am pronunţat acest cuvânt absolut la întâmplare, într-o seară liniştită la cratiţă, iar fata mea şi cu prietena ei (câte 7 ani de căciulă) au continuat imediat tot refrenul deja celebrei melodii Carla’s Dreams. Era un reflex condiţionat, în cel mai precis sens al cuvântului. Am continuat să ne amuzăm multă vreme pe tema asta, băgând din când în când câte-un „Wop” aiurea prin conversaţiile sau tăcerile noastre, cu acelaşi rezultat de fiecare dată: „… eroină / Wop, wop, eroină…”. Şi ştiu că toată puştimea din ţara asta ar fi făcut la fel. Pentru că e o piesă care i-a vrăjit pe toţi, iar Carla’s Dreams este o trupă mare.

Bineînţeles că piesa nu mi-a plăcut de la început. Când am ascultat-o prima dată, am închis fereastra de YouTube, tot din reflex, după ce am auzit „fetili cochetili”. Era un pic cam mult pentru urechile mele de (fostă) fină melomană. Apoi nu am avut încotro şi am tot auzit piesa la radio, apoi am început să o ascult cu atenţie, apoi am căutat-o să o mai ascult o dată, şi încă o dată… Am convenit cu Luna că prima impresie a fost înşelătoare şi că ne place, de fapt, foarte mult. Şi i-am explicat detaliat înţelesul real al versurilor, profitând de ocazie pentru a o îndoctrina iar pe fiică-mea împotriva drogurilor.

Carla’s Dreams a devenit rapid trupa preferată a Lunei şi, trebuie să recunosc, şi a mea, din peisajul muzicii actuale. Au melodii de suflet, ritmuri moderne şi solist misterios, care se înscrie într-o linie de crooneri moldoveni cu voci joase şi senzuale, ca Ian Raiburg sau Ion Suruceanu, izvorâtă în timp de la tăticul lor, al tuturor, maestrul rus Vîsoţki – a se consuma cu moderaţie, alături de o sticlă de şampanie albastră, în nopţi târzii în care zău dacă mai contează că nu înţelegeţi o boabă de rusă.

Dar ceea ce mi se pare cel mai important la trupa asta este că a început să aibă mesaj in versurile ei. A depăşit (sper) faza unor cântecele de cazarmă cu versuri porcoase sau provocatoare în mod absolut gratuit. Şi scrie acum pentru tineri în căutare de sens, plăcere şi acceptare în viaţă. Scrie despre iubire, şi sex, şi droguri, şi trădare. Scrie pe limba lor. Iar când limba asta a lor se mai întâmplă să fie şi limba română, nu cea moldovenească, nu pot decât să mă bucur şi mai tare că există oameni care nu se tem să iasă din zona lor de confort şi să profite de influenţa lor pentru a modela conştiinţe. Şi aşa ajung să fiu de acord cu fiică-mea, care m-a întrebat, prin primăvară, ce înseamnă „Basarabia”, după ce a găsit cuvântul într-un manual de-al ei:

– Ţi-am mai povestit eu despre Moldova „de dincolo”. Ţi-am spus că e o ţară care e plină de români, şi care a fost cândva România…

– Da, şi?, mă întrerupe ea neinteresată.

– Mai ţii minte ce a spus Carla’s Dreams la concert?, îmi vine mie ideea salvatoare pentru a-i trezi interesul.

– Ce, ce?

– A strigat la sfârşit că Basarabia e România. Sunt mulţi oameni care vor să ne unim cu ei…

– Daaaa! Vreau să fiu aceeaşi ţară cu Carla’s Dreams! Hai, Basarabia!

–––––

„Audiografie” obligatorie:

  1. Ultima piesă Carla’s Dreams, proaspăt scoasă din cuptor.
  2. Marea şi inexplicabila mea slăbiciune dintr-un gen muzical pe care, de altfel, nu îl ascult deloc.
  3. Orice găsiţi cu, de şi despre Vladimir Vîsoţki – acest fascinant Gainsbourg rus de dragul căruia mă voi apuca, probabil, la un moment dat, să învăţ limba rusă, ca să ştiu şi eu, măcar, dacă nu cumva mă emoţionez greşit, la vreo relatare despre mahmureala cruntă sau la vreun îndemn revoluţionar perimat.
15 gânduri despre „Wop

  1. Si inca ce vant, am prins perioada asta cu furtuni si inundatii din Grecia. Auzeam noaptea furtuna si tunetele, in rest am avut doar o zi fara plaja. Stateam in Ligia si de obicei faceam plaja la Katishma. Am vrut sa vedem apusul la restaurantul Rachi, dar nu am putut savura decat mancarea, care a fost de nota 11.
    Am ramas profund dezamagit de starea deplorabila in care se afla cetatea Agia Mavra.

    Apreciat de 1 persoană

Comentează:

