Recomandări, un pic întârziate, pentru weekend

V-am promis săptămâna trecută că o să vă povestesc ce am făcut în weekend. Nu de alta, dar aveam o listă lungă, lungă, de tentaţii şi până şi eu eram curioasă la câte dintre ele o să ajungem, de fapt.

Am ajuns la două. Câte una pe zi. Ceea ce este, desigur, un număr mai mic decât cel propus, dar astea două au făcut cât şapte. Despre prima, cea de sâmbătă, am scris deja – atelierul de la eematico. A doua zi ne-am dus la Ham Fest şi ţin neapărat să vă povestesc şi despre asta, pentru că am bifat două premiere importante acolo. Dar nu pot acum. Sunt încă năucă după o săptămână de regim semi-negru (am avut şi eu, şi fiică-mea, o enteroviroză „drăguţă”) şi nici nu pot scrie contra cronometru, de felul meu. Iar acum mă grăbesc să vă înşir iar o listă de recomandări de activităţi cu copiii în perioada următoare, pentru că am promis şi asta şi, uite, e deja vineri seară şi n-aş vrea să se facă prea târziu. Deşi pentru unele dintre ele s-a cam făcut, cum ar fi concertul Pasărea Rock de la Basme cu Cai, care începe la 20:00 (dar mai e unul şi mâine).

Până duminică, mai găsiţi deschis la:

  • târgul Gaudeamus de carte şcolară, vizavi de Universitate, în caz că vreţi să cumpăraţi auxiliare pentru copii (sau poate chiar manuale, pentru că am înţeles că e un dezastru şi anul acesta în ceea ce priveşte manualele gratuite distribuite copiilor în şcoli);
  • Strada de C’arte de la Biblioteca Universitară, care are şi o secţiune pentru copii – cu ocazia asta puteţi băga un cap şi la World Education Fair de la Hilton, în caz că vă gândiţi să le deschideţi, prin educaţie, calea străinătăţii copiilor voştri (ceea ce nu e un lucru prea rău);
  • festivalul Narativ, organizat de editura Curtea Veche la Şcoala Centrală – atelierele pentru adulţi îmi par cele mai interesante, spre deosebire de cele pentru copii, la care „miros” un pic de confuzie asupra vârstei celor cărora li se adresează (noi am fost anul trecut la unul şi nu a fost prea reuşit, dar organizatorii au fost plini de bunăvoinţă şi atenţii faţă de participanţi); festivalul se desfăşoară nu numai în acest weekend, ci şi în următorul;

Sâmbătă spre prânz ar putea fi interesant de ajuns la Muzeul Ţăranului Român, cu ocazia Zilei Internaţionale a Limbilor (străine, aş adăuga eu, pentru dezambiguizare), spre seară la Nocturna Bibliotecilor, (care ţine până la două noaptea), iar spre noapte clar, clar, clar la iMapp, în piaţa Constituţiei. Proiecţiile încep la 22:30. Să nu plouă…

Şi dacă tot aveţi nişte zile libere, poate rezervaţi locuri la cele două mari manifestări ce încep în perioada următoare: Festivalul international de teatru pentru copii (vă recomand cu mare căldură cea mai frumoasă piesă de teatru pe care a văzut-o fiică-mea vreodată, Fapte VitejEşti, a companiei Petec, de joi, 6 octombrie) şi Bucharest Science Festival (nu m-am lămurit de pe site cărei categorii de vârstă se adresează atelierele, dar sunt unele interesante, cu chimie şi avioane). A, şi se mai anunţă şi câteva ateliere gratuite de Lego şi astronomie, săptămâna viitoare, la Orăşelul Cunoaşterii, care necesită rezervare din timp.

Sper că e suficient. Iar dacă o să-mi ziceţi că e chiar prea mult, o să vă răspund că îmi face plăcere să le strâng eu pe toate la un loc, manifestările astea, verificate cât de cât, ca să nu vă treziţi ca noi sâmbăta trecută, când era cât pe ce să ne ducem la un teatru cu morţi.

Ne anunţă o prietenă că, în faţa Ateneului, e o piesă de teatru cu nume grele, iar ei au plecat deja cu copiii într-acolo, poate ne ducem şi noi. Îi răspund politicos că pe bărbatu-meu îl doare foarte rău spatele, deci nu poate sta mult în picioare. După care îi spun şi lui însuşi bărbatu-meu. Şi îl aud:

– Da’… la teatru aş cam vrea. Hai să mergem, că m-oi descurca eu!

Şi ne îmbrăcăm, şi aproape plecăm, când acel „ceva” ce mă zgândărea neclar pe creier de când auzisem distribuţia piesei devine clar ca bună ziua:

– Auzi, da’ Ion Lucian nu cumva a murit de mult?

Prietena mea citise pe net programul unui festival de acum câţiva ani. Pentru că nu prea multă lume se mai sinchiseşte să îşi dateze articolele de pe internet şi, dacă nu eşti atent… Până la urmă s-au mulţumit să le arate copiilor, la pas, monumentele de pe Calea Victoriei. Ceea ce, trebuie să recunoaştem, nu e chiar ideal ca distracţie pentru nişte copii – şi mă refer aici la celebra Ţeapă cu cartof, monument tematic, aş zice, pentru aventura lor din acea seară.

2 gânduri despre „Recomandări, un pic întârziate, pentru weekend

  1. Targuri de carti?!
    Se mai citesc carti?
    Ce pierdere de vreme!
    Ceva manele, ”sa ne alegem o nevasta…” sau ceva emisiuni de genul acesta, nu sunt mai interesante?
    Da o piesa de teatru cu maestrul Constantin Tanase, sau o carciumioara unde sa il auzim pe Cristian Vasile sau Jean Moscopol?

    Apreciază

    • Sa stii ca industria de carte pentru copii pare sa mearga foarte bine, judecand dupa numarul titlurilor scoase. Nu stiu cati parinti mai citesc ei insisi, dar pentru copii cumpara carti.
      Cat despre teatru, mai exista inca cel de Revista, presupun. Eu nu sunt mare amatoare de teatru, ca sa fiu la curent. Dar ma indoiesc ca ii putem vedea/auzi pe cei citati de tine. Cred ca joaca prin Rai acum, cu Ion Lucian si altii :-)))
      A, Luna il stie pe Moscopol: „Vrei sa ne-ntalnim sambata seara” a stat multa vreme pe discurile noastre de masina, iar ei ii place mult si o stie pe dinafara…

      Apreciază

Comentează:

