Experimentul

– Mama, pot să încerc un experiment?

– Depinde…, răspund eu precaută.

– Nu te speria. Vreau doar să amestec nişte lapte cu…

– N-avem lapte. Fir-ar, că am uitat să iau, scuze!

– Atunci amestec nişte apă cu un ou şi cu…

– Nici ouă nu mai sunt. Le-am pus pe toate la chec.

– Atunci amestec nişte apă cu… Ştii ce? Mai bine mă duc la frigider să văd ce e acolo şi după aia îţi spun.

Scriam un articol pe un alt subiect atunci când am fost întreruptă de elanul creator al fiică-mii. Dar mai întâi m-a umplut de mândrie: cât de înţelegătoare e cu uitările mele de aprovizionare cu articole de primă necesitate! Şi ce capacitate de adaptare la situaţii neaşteptate are! Apoi m-a chemat la bucătărie să mă întrebe dacă e OK să ia câte puţin din unt, brânză, miere, făină, iaurt şi oribila apă cu lămâie pe care nu ştiu de ce o mai ţinem în frigider, din moment ce nu place nimănui. Şi apoi a prins curaj şi m-a rugat să o filmez în timp ce „experimentează”. Aşa că m-am oprit din scris şi m-am gândit că e mai bine să vă amuze şi pe voi un pic filmuleţul rezultat – o parodie involuntară la emisiunile de gătit, cu prezentator peltic pe motiv de proaspăt aparat dentar şi cameraman cu comportament absolut neprofesionist.

Vizionare plăcută şi, vorba aia, nu încercaţi acasă!

22 de gânduri despre „Experimentul

    • Vaaaai, nu te-as lasa eu! Dar sa stii ca a facut si supa saptamana trecuta. Era bolnavioara, acasa, si nu puteam sa o pun sa invete matematica, asa ca am invatat-o sa arunce diverse intr-o oala. Si a iesit gustoasa, deci… te invitam la o supa, mai bine 🙂

      Apreciat de 2 persoane

    • Nu i-am aratat filmul. Aveam in plan sa o pun la un moment dat sa pregateasca retete dupa Eliza, dar acum mi-e teama sa nu se complexeze prea tare in fata profesionistei 😉 Chiar ma gandeam aseara la coincidentza: una face emisiunea pe bune, cealalta face parodii pe acelasi subiect :-)))
      Are aparat dentar de joia trecuta. A invatat instant cum se pune, cum se scoate si cum se regleaza din cheita, spre uimirea doctoritei si bucuria mea (ca eu, oricum, nu mai vad nimic, nu m-as fi descurcat). Necazul e ca o sa-i trebuie si jos unul, si o sa fie si mai complicat, si mai costisitor, si mai peltica…

      Apreciază

  1. Un experiment foarte reusit si interesant!
    Am remarcat atentia deosebita acordata masurarii cantitatilor.
    De asemenea, acurateatea inregistrarilor astfel incat experimentul sa poata deveni repetabil.
    Am identificat si un observator absolut independent extrem de atent la derularea tuturor etapelor din acest experiment.
    Un eveniment stiintific riguros, un mare succes!
    Ai dreptate, experimentatorul nu s-a lasat descurajat de faptul ca nu ai avut materialele solicitate si s-a adaptat rapid la situatie.
    Totusi, trebuie sa multumesti ca nu ai ramas cu bucataria redecorata.

    Apreciat de 1 persoană

    • Bucataria redecorata apare dupa ce gateste taica-sau, nu ea. Se intampla destul de rar, dar cand se intampla e prapad: dupa o omleta, de ex., am de spalat, pe langa aragaz si pereti, doua tigai, trei castroane, cinci farfurii etc. etc. etc. Luna, macar, si-a „spalat” singura ustensilele :-)))

      Apreciază

  2. Ai mei gatesc de la 2.4 ani. Prima oara am facut clatite, am avansat la omleta – mai putin partea de pus in tigaie pe foc, cartofi la cuptor cu branza si smantana, biscuiti, inghetata, muffins – scuze dar fara cafea nu-mi vin in romana la ora asta -, la finalul acestei saptamani vor sa facem bezele.
    In principiu ne ies cam de fiecare data mancabile – cand sunt prea tari biscuitii asta e, ii inmuiem in lapte – dar bucataria e ca dupa o bomba atomica. Daca se mai si bat cu faina – ca am 3 nu de alta – arata foarte interesant. Cel mare insa spala vasele – are 6 ani – constiincios cam cu jumatate din sticla de detergent lichid. Macar o face.

    Baietii chiar gatesc dar fetita mai mult se uita si mananca din ingrediente – a fost super haioasa in vara cand am facut inghetata cu fructe de padure, ea pazea zmeura si avea indicatie clara sa nu manance din ele. Era in gura mereu cu cateva si imi spunea foarte serioasa „Nu mannac mami din ele, le pazesc”, din doua pahare mari am ramas cu 3 sferturi dintr-unul singur.

    Apreciază

    • Wow! Ce distractiv trebuie sa fie la voi in casa! :-)))) Zau daca inteleg cum poti avea trei copii si mintea intacta. Sau cel putin asa pari, judecand dupa comentariul asta 😉
      Cat despre muffins, nicio problema, in romaneste se spune „brioches” :-))))

      Apreciază

Comentează:

