În sfârşit, recunoaşterea!

Sunt aproape opt ani de când am ales să stau cu fiica mea, zi şi noapte, acasă şi oriunde a avut nevoie să meargă, învăţând-o necontenit tot ce ştiu, dându-i tot ce am, acceptându-i toanele, ascunzându-mi frustrările şi oboseala. Sunt multe de tot micile momente în care am simţit că iubirea ei merită orice sacrificiu, că zâmbetul ei e mai revigorant decât orice cafea şi că un „mulţumesc, mamă!” şterge cu buretele orice supărare aş fi avut vreodată in viaţa mea. Dar multe de tot sunt şi momentele în care am crezut că nu mai pot rezista, că sunt invizibilă şi inutilă în calea unei puştoaice cu personalitate, dezordonată şi temperamentală. Aseară, însă…

Aseară, fiică-mea se juca împreună cu celălalt copil din casă: taică-său. Făceau un joc de rol, care presupunea ca el să stea lungit pe jos, cu o gelatină verde pe faţă, iar ea să îi prezinte împrejurimile. Şi cum mă aflam şi eu prin împrejurimi în acel moment (de obicei, sunt cantitate neglijabilă când e taică-său acasă, aşa că îmi vedeam liniştită de treburile mele), m-a prezentat şi pe mine:

– Uitaţi acolo, vă rog! Dânsa este o doamnă – cea mai bună doamnă din lume. Este, practic, Dumnezeu.

Ştiam eu că va veni cândva şi acest moment. L-am sperat, l-am aşteptat, îl merit. Şi doresc să îl dedic tuturor mamelor care simt uneori, ca şi mine, că nu mai pot. Păstraţi-vă speranţa, dragelor, iar Recunoaşterea, iată, va veni odată şi-odată!

13 gânduri despre „În sfârşit, recunoaşterea!

    • Sa vezi pana unde merge misoginia: barbatu-meu mi-a marturisit aseara, in context, ca niciodata nu i-a trecut prin cap ca Dumnezeu ar putea fi femeie! Si am inceput eu sa bag cu filosofie, cu antropologie, cu probabila primordialitate a Evei pe Pamant, inaintea lui Adam… Fix trei secunde m-a ascultat. Apoi si-a pus la loc mazga aia pe fatza :-)))

      Apreciază

  1. Fii-mea îmi tot zice „eşti cea mai bună mamă din lume”. Eu îi răspund: „sunt singura ta mamă”. Ea chicoteşte: „ei, chiar şi-aşa, tot eşti cea mai bună mamă”. E foarte haioasă, deja e ritualul nostru schimbul ăsta de vorbe.

    Apreciat de 1 persoană

  2. O apreciere binemeritata!
    Realitatea ne spune ca acum esti pe segmentul pozitiv al sinusoidei valului, urmeaza si reversul.
    Atata timp cat omniprezenta ta nu ii afecteaza deprinderile de munca independenta si initiativa este foarte bine.
    Adriana a fost si este foarte protectoare, din punctul meu de vedere, aceasta atitudine a avut aspecte negative asupra copilei.
    Culmea este ca Adriana nu recunoaste acest lucru.
    Asa ca mare atentie!

    Apreciază

    • Da, nici eu nu cred ca sunt supraprotectoare. Si sper sa nu ma insel 🙂
      Faptul ca am fost mereu cu ea nu inseamna ca am stat fix langa ea, ci ca sunt doar eu cu ea in cea mai mare parte a timpului. In weekenduri ne vedem si cu taica-sau, dar in rest nu are bunici sau matusi etc. cu care sa o las, deci nu am incotro si stau eu mereu cu ea. Sa nu uitam ca nu are nici macar opt ani, totusi…

      Apreciază

  3. Hei! Te rog, poti corecta in text ” dragele”? Corect este ” dragile”, dragele insemnand altceva. Sper sa nu te fi deranjat comentariul meu, si eu am folosit varianta gresita pana acum ceva timp 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Nu ma deranjeaza absolut deloc, ba chiar iti multumesc. Si eu fac la fel atunci cand sesizez o greseala importanta la cineva de care imi pasa 🙂
      Si confirm ca ai dreptate, varianta corecta de plural feminin este „dragi”, nu „drage”, deci in ultimul paragraf din articolul meu ar trebui sa fie „dragilor”, nu „dragelor”. Intrasem ca o furtuna sa corectez cand ti-am vazut comentariul, dar pana la urma m-am hotarat sa nu o fac. Mie imi suna bine, „dragelor” este mult mai semnificativ in context decat „dragilor”, pentru ca suna a feminin si arata clar adresarea exclusiva catre mame. Deci, stupoare!, o sa ignor o greseala, eu, necrutatoarea cu derapajele de la DEX si DOOM. De cand am copil, am invatat multe lucruri surprinzatoare despre limba romana, care mi-au schimbat niste pareri pe care le credeam ferme. De altfel, de mult intentionez sa scriu un articol serios pe tema asta, dar nu gasesc niciodata timpul necesar pentru documentare…

      Apreciază

Comentează:

