Frigiderul s-a schimbat, lista a rămas

În fiecare an, începând din 2012, am prins cu magneţi, pe frigider, în prima zi de şcoală (sau de grădiniţă, pe vremuri), lista lui Moş Crăciun – o foaie de hârtie decorată tematic, dintr-un set de corespondenţă luat de mine de la Paris acum, hăt, vreo douăzeci de ani. Fiică-mea a umplut conştiincios şi entuziast fiecare foaie cu absolut tot ce i-a trecut prin cap. Sau, mai degrabă, cu tot ce a văzut în reclamele de pe canalele pentru copii. La început scriam eu, după dictare, apoi a început să scrie ea, ceea ce a dus la situaţia în care, anul trecut, nu a înţeles nimeni (nici măcar ea însăşi) mai mult de jumătate din ce notase ea acolo, fonetic, după cum auzise la televizor. Ne-am bazat pe faptul că Moşul va înţelege şi am pus foaia în plic, iar plicul la poştă, ca de obicei, cu destinatar şi timbru în regulă. Cred că nici Moşul nu a înţeles mare lucru, pentru că a adus doar un Lego uriaş, ceea ce este reţeta universală perfectă atunci când vrei să dăruieşti ceva unui copil de +4 ani.

Anul acesta, am avut impresia că Luna a crescut suficient de mare pentru a nu mai aştepta bătrânei căzuţi pe hornul casei. Îi spusesem dintotdeauna că Moşul există doar pentru cei care cred în el, şi pentru a evita să se simtă minţită de către părinţii ei, în care trebuie să aibă încredere, şi pentru a-i explica de ce noi, adulţii, ne luăm cadouri între noi. Nu ştiu de ce, dar mi s-a părut că a venit, discret, momentul în care ea să îşi dea seama de crudul adevăr. Drept urmare, nu am mai scos la vedere foaia decorată, în prima zi de şcoală. Dar astăzi m-am trezit interpelată hotărât şi din senin de fiică-mea:

– Hai să facem lista lui Moşu’, că e târziu!

După câteva secunde de nehotărâre (să-i spun? să nu-i spun?) am scos din set ultima foaie şi i-am întins-o.

– E ultima?, s-a mirat ea. Fă-i o copie, să putem imprima şi în anii viitori!

Deci nu era suficient de mare, ci doar uitucă. Lucru confirmat şi de unul dintre lucrurile cerute de ea: vrea opt animăluţe din Littlest Pet Shop, în condiţiile în care i-am luat zece în vară, ca să aibă cu ce se juca în concediu, şi nu i-am mai văzut de atunci. Mă gândesc să îi caut eu, să-i împachetez frumos şi să-i pun sub brad, pentru că mă îndoiesc că îşi va aduce aminte de ei. La smartwatch o s-o conving să renunţe, pentru că mi se pare inutil, „ciuaua” nu va înţelege niciun elf, să ştie ce să-i pună Moşului în sac, iar „în general câini” va primi oricum, peste câteva săptămâni, de la aceeaşi căţeluşă de-a lui taică-său pe care nu reuşeşte nimeni să o prindă şi să o castreze, deci ne dăruieşte câte-un sac de sufleţele păroase o dată, de două ori pe an.

Aşa că Moşului nu-i va mai rămâne decât tot un Lego de adus şi anul acesta. Doar că trebuie să-i spun şi eu Lunei că e târziu şi să punem rapid scrisoarea la poştă (trimitem prin Poşta Română, ştie şi ea că ajunge mai greu până în Laponia, pentru că am avut grijă să înjur instituţia aia de câte ori am avut treabă cu ea). Trebuie acţionat rapid, până nu-i vin şi alte idei de cadouri şi mă trezesc iar cu o foaie plină ochi. De exemplu, mâine dimineaţă pare a fi un moment tocmai bun pentru aşa ceva. Sau să mă duc de pe-acum?…

lista-craciun-2016

5 gânduri despre „Frigiderul s-a schimbat, lista a rămas

    • Da, sigur ca e un chihuahua. Nu renunta sa incerce, desi i-am zis ca nu va primi, cel putin atata vreme cat avem deja cate un caine in fiecare casa, plus nenumaratii maidanezi.
      Cat despre restul, anul asta nu e nimic din reclame, totusi, pe toate le stie de mult si nu neaparat de la TV (smartwatch-ul e de la scoala, de anul trecut, Lego-ul e o aparitie mai veche etc.). Iti spun eu ca trebuie updatata la alte canale TV, ca la Minimax sunt reclame pt copii mai mici 🙂
      Iar pentru papusa aia, cred ca daca scrii pe blog ca ai nevoie de ea, se gaseste un suflet mare sa iti fac rost de una!

      Apreciază

  1. Pingback: Pentru cine nu a fost la Gaudeamus (că n-oi fi fost singura care – şoc şi groază! – a lipsit de la târgul de carte) | Mama Aluniţă

Comentează:

