S-au terminat alegerile, dar greul abia începe

Acum ceva vreme, îi povesteam supărată unui prieten francez despre cât de nocivă a ajuns şcoala românească.

– Sursa răului din societate, spuneam eu, asta este: educaţia. Atâta vreme cât nu o să reformăm şcoala, să nu ne aşteptăm să se schimbe ceva în bine în societate

Apoi, în timp ce vorbeam, îmi aduceam aminte şi de dezastrul din sănătate, despre cum murim cu zile prin spitale, cum ne pleacă medicii tineri, iar cei bătrâni ne spoliază, despre bătrânii fără bani pentru medicamente…

– Mda, poate că situaţia din sănătate este cea mai rea dintre toate, şi ar trebui să intervenim acolo cu prioritate, mă răzgândeam eu.

Iar francezul mă asculta liniştit, să îmi vărs năduful, după care îmi răspundea:

– Ştii cum se vede din afară, de fapt, ţara voastră? Care ni se pare nouă cel mai mare rău? Faptul că justiţia voastră este coruptă. Puteţi cumpăra verdicte, puteţi schimba legi, puteţi să nu respectaţi Constituţia. Aici trebuie stârpit răul, din temelie.

Mi-am adus aminte de discuţia aceasta adineaori, atunci când l-am văzut pe Adrian Năstase (fost preşedinte PSD şi condamnat penal cu executare) vorbind la Antena 3 despre Liviu Dragnea (actual preşedinte PSD şi condamnat penal cu suspendare):

”Alegătorii au hotărât că Dragnea este nevinovat și că el trebuie să conducă programul de guvernare care să schimbe situația actuală”.

Deci justiţia este eludată cu nonşalanţă, a devenit opţională şi superfluă, nu mai este nevoie de magistraţi, anchete, avocaţi. Alegătorii sunt cei care hotărăsc. Ei:

peisaj-cu-alegatori

În curând, nici legile nu vor mai fi neapărat necesare, pentru că noii aleşi vor avea grijă să le schimbe, dacă respectarea lor li se pare dificilă. Dl. Năstase spunea de dimineaţă că nu e nicio problemă că acum există în lege prevederea care nu permite persoanelor condamnate penal să facă parte din Guvern, ea poate fi schimbată, pentru a ţine pasul cu vremurile:

”Orice lege poate fi modificată. Putem introduce în lege ca premierul să aibă mustață. Este important să nu mergem înapoi în timp”.

Ba eu chiar mi-aş dori să putem da timpul înapoi acum. Să am încă o dată şansa de a vota, pentru prima oară liber, în 1990. Şi să nu mai fac greşeala pe care am făcut-o atunci. Eu şi cu majoritatea bietului popor român.

Sursa citatelor, aici. Sursa fotografiei, aici.

3 gânduri despre „S-au terminat alegerile, dar greul abia începe

  1. Cei ca d-alde Nastase stiu foarte bine ca ce spun ei nu tine. Ei vorbesc catre popor si atat. Iar poporul ar trebui sa inteleaga ca votantul nu e chiar suveran, in sensul ca legile (de orice fel) nu se suspenda ca act al vointei sale. Asa cum nu se poate vota ca de maine sa trecem la clima meditareneana, nici schimbarea intelesului vreunei legi nu se poate face la scrutin.

    Apreciază

    • Mi-e teama ca aici nu sunt de acord cu tine, desi de obicei sunt. Poporul per ansamblu este mult mai usor de manipulat decat ne inchipuim noi, oamenii morali, care nu ne-am gandit niciodata sa incercam asa ceva. Iar politicienii versati stiu foarte bine acest lucru.

      Apreciază

      • Cam asta e si opinia mea. Doar ca nimeni nu o sa recunoasca fata de sine ca ar fi manipulat. Iar cea mai cunoscuta justificare e cea a batutului cu pumnul in piept: vointa mea de votant e suverana (idee inoculata de oameni amorali, cum spui, si preluata pe nemestecate). Bineinteles ca si eu ma aflu in aceeasi categorie din cand in cand.

        Apreciat de 1 persoană

Comentează:

