Aşa, ca înaintea unui nou început

Deseară este tragerea specială Loto de Revelion. Bineînţeles că am luat cu toţii bilete, doar suntem o familie de visători. În perspectiva marelui câştig, bărbatu-meu s-a uitat toată dimineaţa la filmuleţe cu ambarcaţiuni de locuit. Houseboats. Ar putea avea în fiecare zi alt peisaj pe fereastră. Ar putea pescui din sufragerie. Sau ar putea produce aşa ceva:
– Dacă câştigăm la Loto, îmi permit să investesc într-una, să fac şi eu o matriţă. 22 de metri lungime, dormitoare, toate utilităţile… vreo juma’ de milion de dolari mi-ar trebui.
Şi mie mi-ar trebui vreo juma’ de milion de dolari. I-aş investi în viitorul copilului, să poată merge numai la şcoli bune. Şi în lenea mea. Aş putea sta fără grijă acasă pentru tot restul vieţii. E drept că şi acum stau acasă, dar cu grijă.
Luna s-a uitat şi ea, peste umărul lui taică-său, la bărcuţe. De câţiva ani tot visează la o căsuţă în copac, numai a ei, care să aibă un etaj dedicat pentru zecile de căţei pe care o să-i găzduiască acolo, cameră de joacă pentru ea şi prietenii ei, televizor, pat supraetajat… Dar pare bună şi o căsuţă din asta plutitoare. Cu mici îmbunătăţiri, evident:
– Dacă câştigăm la Loto, luăm o casă din aia pe apă, ne anunţă ea. Dar să aibă bucătărie şi neapărat piscină.
Ce frumos se pot plia copiii pe dorinţele noastre! Trebuie doar să ni le alegem cu grijă, şi pentru ei, şi pentru noi. Mai ales acum, când începem un an nou şi rezoluţiile ne sunt mai ferme ca oricând. Nu este aşa greu să găsim un ideal comun, la care să construim împreună, chiar şi pe o fundaţie mişcătoare ca apa. Şi cu un capital improbabil precum un câştig la loterie. Din bucăţi de vise dintr-astea, puse împreună, s-au născut marile victorii ale omenirii.
– Şi dacă îmi mai rămân două mii de lei îmi iau şi un chihuaua, îmi întrerupe fiică-mea reveria. Dacă nu, nu.

La mulţi ani şi multe vise să aveţi! Şi să vi le îndepliniţi pe toate! Iar dacă nu, nu.barca_rosie

9 gânduri despre „Aşa, ca înaintea unui nou început

Comentează:

