Blocofilie

– Da’ cu Geta ce-o fi de nu a venit?

– Nu ştiu, poate că nu s-a încumetat să iasă afară pe zăpada asta.

– Eu sunt prietenă cu Geta… Văd că nici tanti C. nu e.

– Poate că nu au invitat-o şi pe ea.

– Păcat. Da’ ce bine că nu i-au invitat şi pe vecinii noştri!

– Care vecini?

– Ǎia care stau în locul lui tanti Ţ.

– Sunt cam ciudaţi, nu-i aşa?

– Bătrânica, săraca, e OK, noi vorbim cu ea. Am văzut-o şi la metrou, era îmbrăcată în roz şi vindea lucruri. Dar băiatul ei e rău şi o bate. E nebun, că umblă cu unghiile făcute la picioare. Tot roz. L-am văzut eu în vară, când a ieşit în papuci. Şi fetele alea sunt rele. Cu ele nu vorbim. Şi fumează în lift.

– Serios?!

– Nu puteam respira într-o zi! Eu mănânc tot la şcoală. Chiar şi câte două porţii.

– Cum aşa?

– Sunt mici porţiile. Şi doamna de la bucătărie mă iubeşte, după ce i-am dat cadou de Crăciun, şi îmi mai pune dacă mai vreau.

– În ce clasă eşti tu acum?

– Într-a doua.

Etc.

Note explicative:

Geta, prietena Lunei, are vreo şaptezeci de ani. La fel şi tanti C., fosta ei bonă. Tanti Ţ. avea peste optzeci acum câţiva ani, când a murit. Şi cu ea era bună prietenă. Vecinii noştri mai noi sunt cu adevărat nebuni cu toţii, iar cadoul de Crăciun despre care vorbeşte Luna a constat în doar două bombonele şi o felicitare scrisă de mâna ei.

Conversaţia de mai sus a avut loc la restaurant, la pomana unui vecin tot de peste optzeci, la o masă unde media de vârstă nu era cu mult mai mică. Intenţionasem să refuz invitaţia, dar Luna a insistat să mergem. Săptămâna viitoare avem şedinţă de bloc şi m-a pus să jur că n-o să uit să o iau şi pe ea. Mă gândesc că aş putea să o trimit direct singură, mai bine…

2 gânduri despre „Blocofilie

  1. Pingback: Şi am avut şedinţă de bloc… | Mama Aluniţă

  2. Pingback: Prietenia nu are vârstă | Mama Aluniţă

Comentează:

