Ultimul articol pe teme politice (sper…)

În ultimele zile, am făcut progrese în a mă sustrage controversatei realităţi politice actuale. Adică am dat mai puţin drumul la televizor, am văzut preponderent filme emoţionante, am intrat în mai puţine polemici pe net şi am evitat subiecte inflamante în conversaţiile cu persoane cunoscute. Nu chiar pe toate, dar sunt pe drumul cel bun. Trebuie cumva să ies din bucla asta care mă ţine captivă într-o uimire perpetuă la aflarea veştilor dinspre penibila noastră clasă politică. Şi într-o enervare continuă mă ţine, care cu siguranţă nu îmi face bine. De aceea cred că e necesar să încetinesc puţin pasul şi să relativizez. Nu să îmi pierd interesul, vigilenţa şi spiritul critic, dar să îmi văd mai mult de chestiuni personale. Cum ar fi, de exemplu, viitorul concret al copilului propriu. S-a terminat şi vacanţa, e clar că mă voi ocupa mai mult de fiică-mea decât de orice altceva, de azi înainte:

– Ce-aţi făcut azi la şcoală?, o întreb eu pe drumul de întoarcere acasă.

– Ǎăă… o să ţi se pară bizar… dar…

Ups.  Nu începe deloc bine. Ce-o mai fi făcut?

– Am discutat despre… PSD.

Desigur. Credeam că mă pot sustrage, dar iată că nu am cum. Fiică-mea are o expresie pe jumătate vinovată, pe jumătate ghiduşă şi pe jumătate patriotică (da, da, ştiu că sunt trei, le-am numărat pe măsură ce le scriam).

– Unde aţi discutat? La ore? Aţi avut o dezbatere cu învăţătoarea sau cum?

– Eu cu X. şi cu Y. În pauză.

– Păi de unde şi până unde?, mă mir eu că a avut astfel de conversaţii cu colegii ei.

– Practic, X. a deschis subiectul, că el a fost şi la protest. Apoi Y. a spus că pesedeii sunt răi. Atunci am zis şi eu câte ceva despre legile alea ale lor, ştii tu care. Şi am făcut un chestionar prin clasă: nimeni, nimeni nu a votat cu PSD-ul de la noi!

Pare o clasă bună, implicată civic şi cu conştiinţa dreptăţii. Păcat că sunt doar şase copii în clasa asta. Mi-ar fi plăcut să fie mai mulţi, să ştiu că avem pe cine ne baza la alegerile din… 2026. Pentru că abia atunci vor căpăta drept de vot aceşti mici cetăţeni aflaţi în clasa a doua acum. Şi la cum se văd lucrurile astăzi, tare mi-e teamă că tot împotriva PSD vor fi nevoiţi să voteze…

Comentează:

