Despre nimic şi despre tot

Dimineaţă devreme la salonul de înfrumuseţare. Aerul e încă greu de amorţeala nopţii, apăsând pe umerii oamenilor care se mişcă alene. Nu e lume multă, doar o clientă la coafor şi una la cosmetică. Frizeriţa nu are ce face şi stă la taclale molcome cu un bărbat – pare un mic patron, cum s-a aşezat el în mod familiar pe un scaun şi nu-şi dezlipeşte ochii din ecranul telefonului pe care butonează încontinuu în timp ce vorbeşte:

– Ţi-a mai făcut probleme maşina?

– Da, naşu’, înainte aveam pe stânga faţă chestia aia, acum o am pe spate. Dreapta spate.

– Eu ţi-am zis că ăia nu se pricep s-o repare.

– Da, naşu’, ce să fac, o să văd… Acum mă gândesc că nu ştiu ce să mai gătesc de Paşti.

– Păi cum „ce”? Miel!

– Eee, pe lângă miel. Ce să mai fac?

– Mie îmi place căprioara.

– Cum, mă naşu’, îl mănânci pe Bambi?, râde ea.

– Ştii ce-mi place mie la vânat? Că oricât aş mânca nu simt că mă satur! E ca o mâncare uşoară, aşa…

– Eu n-aş putea. Da’ ce să mai gătesc? Că o să avem şi musafiri la masă. Nu mai zic că bărbatu-meu l-a invitat şi pe ştii tu cine, de nu mă înţeleg eu cu el, şi i-am zis să nu o facă, că mă supăr, şi tot l-a învitat….

– Mda, n-ar fi trebuit, aprobă patronul, absent. Ai auzit că a început războiul în Siria? Au bombardat americanii azi-noapte.

– Da, am auzit. Era unu’ care a zis că vine sfârşitul lumii când l-au ales pe Trump, un analist de-al lor, foarte supărat era atunci. Iar azi-dimineaţă zicea că totuşi e de acord cu el acum. Că a făcut bine să bombardeze.

– Au omorât copii mici acolo nemernicii ăia…

– Ştiu… Oribil… Dar dacă vin şi ăia la masă tot trebuie să le mai dau şi altceva. Deci ce să mai gătesc, naşu’?

2 gânduri despre „Despre nimic şi despre tot

    • Stii ce mi s-a parut cel mai ciudat? Tonul egal cu care s-a purtat discutia. Nu a fost absolut nicio diferenta de volum, de mimica, gestica etc. in cele cateva minute de conversatie. Ca era vorba despre masa, despre animale ucise sau despre copii asasinati in chinuri. Ca sa nu mai vorbim de perspectiva sfarsitului lumii, care nici mie nu mi se pare prea indepartata in momentul asta…

      Apreciază

Comentează:

