Am de dat o carte cu activităţi pentru copii

Pentru că e vacanţă şi sunt sigură că v-ar prinde bine o cărticică cu idei de activităţi simple, atractive şi educative, atunci când rămâneţi în pană de idei proprii. Pentru că îmi place să cred că n-om fi noi singurii părinţi care avem un copil pe cap, aproape la propriu, care nu se dă dus nicăieri, în tabere, în vizite, la bunici – nicăieri. Pentru că am lucrat şi eu la cartea asta şi îmi place să mă laud, în general.

Pentru toate aceste motive şi încă vreo câteva, declar deschisă lista de înscrieri pentru doritorii unui exemplar din Montessori la tine acasă. 80 de jocuri pedagogice ușor de realizat, de la editura Gama. Dacă aveţi un copil de vârstă preşcolară, cu siguranţă veţi găsi aici idei folositoare de umplut zilele lungi de vară. Nu vă lăsaţi intimidaţi de titlul pompos sau de faptul că “volumaşul” bate spre kilogram; este de fapt o carte plină de ilustraţii şi descrieri clare ale unor activităţi pe care le puteţi face cu obiecte uzuale, la îndemână prin casă, pentru a pune seminţele unor bune obiceiuri ale copiilor sau a le explica în mod prietenos fenomene din vecinătatea lor apropiată. La urma urmei, asta este şi esenţa acestei pedagogii cu nume exotic pentru unii, Montessori: educaţia de bază, simplă şi de bun simţ, adaptată capacităţilor fizice şi de înţelegere ale unui copil mic.Deci, dacă doriţi cartea, îmi scrieţi un comentariu despre activitatea voastră preferată în vacanţă (nu de alta, dar şi eu am mare nevoie de inspiraţie) şi intraţi în tragerea la sorţi. Câştigătorul va fi anunţat duminica viitoare (2 iulie 2017). Succes!

25 de gânduri despre „Am de dat o carte cu activităţi pentru copii

  1. Buna ziua.

    Activitatea favorita a fiicei mele se cheama „nu ii lasa niciun moment liber mamei”. Este alaturi de mine peste tot prin casa. Este umbra mea. Dar imi place atat de mult!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Activitatea noastră preferată, în vacanţă, este să înotăm.
    Bineînţeles că nu putem să facem asta prea mult, că nu locuim pe litoral, dar în restul timpului încercăm să fim practic afară din casă vreo 10-12 ore pe zi şi să discutăm despre natură, cosmos, legile fizicii, totul, sub masca activităţilor curente.
    Abia de curînd am deprins un ton mai casual, mai puţin didactic 🙂
    Şi da, vrem o carte de activităţi, că eu, una, sînt în pană (zic, în timp ce copchilu’ construieşte o machetă a casei gazdei noastre de la mare.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Eu am fetita prea mica (2 ani) pentru a te inspira cu vreo activitate. Insa iata activitatile noastre preferate:
    – de cateva zile ii place mult sa ne luam la „tranta”, adica sa ne rostogolim tinandu-ne in brate pe salteaua de dormit;
    – cu caldurile astea o alta activitate este balaceala cu orele in cada. Si musai sa stau si eu cu ea inpreuna cu zecile de jucarii din plastic
    – o alta activitate preferata este sa dansam si sa cantam de cred ca vecinii stau cu dopuri in urechi
    Si ma opresc aici 😊

    Apreciat de 1 persoană

  4. Bună ziua! Participăm și noi la concurs!
    Activitatea noastră preferată (eu plus fetița de aproape 4 ani) este să colorăm paste (penne rigate, sper că așa se scrie) folosind colorant alimentar (într-o pungă se pun o mână de paste uscate și câteva picături de colorant, se închide ermetic și se agită cu spor), iar apoi, după ce se pun la uscat într-un loc aerisit, pe hârtie de copt eventual, ea le snuruieste și își face „mărgele”.
    In acest fel se mai poate colora și orezul (nu am încercat) sau alte lucruri „făinoase”.

    Apreciat de 1 persoană

    • Eee, uite ca pe asta n-o stiam! Adica am mai colorat si noi paste, dar nu stiam smecheria cu punga. Mi-ai adus aminte acum cand taticul Lunei a intentionat sa faca perdele pentru usa de-afara din penne multicolore si daca n-am vopsit la pastele alea… :-))))
      Multumesc pentru idee si succes la concurs!

      Apreciază

  5. Activitatea noastra preferata vara, cand ploua este sa sarim prin balti..iar daca nu ploua….ne facem noi balti in curte si sarim prin ele…conexiune garantata cu copiii…picioarele sa ne tina!!

    Apreciat de 1 persoană

  6. Eu cu fetita mea (5 ani) vara asta suntem sportive- ea pe role iar eu alerg si asta deja de 2 saptamani. Rezultatele nu s-au lasat asteptate…mama a dat jos 3 kg iar fetita a pus 1 kg ca si-asa e in deficit…

    Apreciat de 1 persoană

    • Chiar ma gandeam zilele astea la cat de mult se distreaza fiica-mea atunci cand alerg pe strada impreuna cu ea. Nu fac sport, cred ca pur si simplu nu sunt facuta pentru asta :-p, dar atunci cand ne grabim undeva si alerg cativa pasi rade in hohote, asa cum rad copiii cand nu se pot controla, si rade tot bulevardul de rasul ei. Deci da, e inca o idee buna de activitate simpla si distractiva. Si utila, in cazul vostru.
      Multumesc pentru comentariu si succes la concurs!

      Apreciază

  7. Bună, mămică Aluniță!

    Am o Sofie de 19 luni – un boboc isteț, energic, haios. Ne place să dansăm, să fredonăm, să alergăm, să ne cățărăm. Iubim activitățile senzoriale (de la sticle senzoriale confecționate din ce avem prin casă și pân’ la covorașe din carton pe care presărăm iarbă, flori uscate, bobițe de linte, fasole, griș ori făină), Recităm poezii (unii doar prin mimică și gestică), ascultăm povești, construim castele din cuburi de lemn. Aș mai scrie, dar s-a trezit și…mă cheamă! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  8. Fetita mea are 6 ani si ei ii place cel mai mult sa se joace in natura cu pietre, buruieni si bete. Prefera locurile cu multa verdeata si fara jucarii ca in parc, unde isi imagineaza diverse. Facem picnic sau stam pe paturica in parc unde se mai joaca cu jucariile cu alte fetite, ii place sa picteze scoici si pietre (mereu ma roaga sa facem asta si imi aduce pietre acasa). Am inceput un jurnal de calatorie acum 2 saptamani, in care lipim poze cu ea de prin diferite calatorii, plus bilete de intrare si alte lucruri specifice, adunate sau decupate de prin pliantele luate, la care completeaza ea cu propria parere sau mai deseneaza in acel jurnal. Si mai vrem sa facem un ierbar vara asta.

    Apreciat de 1 persoană

  9. Eu am nevoie de inspiratie pentru jocurile cu baietii mei de 4.5 ani. Eu nu prea stiu sa ma joc.. dar invat alaturi de ei.
    Ieri i-am invatat cum sa faca baloane cu paiul intr-o farfurie cu o apa si detergent; le place mult sa danseze, sa ne maimutarim si apoi sa ramanem in statui; le place sa le citim povesti si fabule.
    Incerc sa ii fac sa stea si afara,in curte, unde le place sa ne jucam leapsa / de-a prinselea sau sa ne ascundem.
    Sa aveti o vara frumoasa!

    Apreciat de 1 persoană

    • Da’ pe-aia cu paharul cu lapte in care picuri vopsea de oua o stiti? Pe fiica-mea a fascinat-o de-a dreptul. Si trebuie sa recunosc ca si pe mine 😉
      Si uite si un site de unde am mai invatat sa fac chestii usoare si haioase (eu nefiind deloc o priceputa in ale lucrului manual): http://babbledabbledo.com/
      Multumim pentru urare si mult succes la concurs! Ah, si sa nu uit: ma bucur tare mult ca aud de baietei care danseaza, sunt o raritate, iar parintii fac o mare greseala ca nu ii incurajeaza sa faca activitatea asta…

      Apreciază

  10. noi nu avem o activitate preferata,le tot schimba. E doua saptamani obsedat de desenat,una de fotbal,alta de trotineta,alteori jucam carti(asa aprofundam numerele),mazgalim cu creta,cutreieram padurea..facem din toate,cat sa nu am eu timp sa respir prea mult :))

    Apreciat de 1 persoană

    • Sa inteleg ca e mititel copilul, daca sunteti la stadiul de mazgalit si invatat numere. E foarte bine ce faceti, important este sa fiti impreuna si sa ii tii mintea ocupata cat poti de mult. Si sa nu pici lata :-p
      Din pacate, concursul s-a incheiat de dimineata, am anuntat si castigatorul, dar multumesc pentru comentariu si te astept cu drag cu alta ocazie.

      Apreciază

Comentează:

