Am găsit un pui de pasăre. Cum procedăm?

Conform indicaţiilor Societăţii Române de Ornitologie, cea mai bună variantă este să aşezăm puiul cât mai aproape de potenţialul cuib din care a căzut şi cât mai sus, la adăpost de prădători. De obicei, părinţii îl hrănesc sau îl recuperează cumva. Sau chiar, dacă puiul are deja pene, se întoarce el însuşi acasă, după ce prinde puteri. Desigur, există şi situaţia în care puiul este vizibil rănit, şi atunci e mai bine să ne adresăm unor specialişti, aşa cum ne arată şi posterul de mai jos:

Îmi pare rău că imaginea nu este de cea mai bună calitate, aşa am găsit-o şi eu pe net. Am căutat-o şi pe site-ul la care face trimitere, al unui proiect european de protecţie a păsărilor migratoare, dar acesta nu pare să mai fie activ. Totuşi, dacă aveţi copii interesaţi de viaţa păsărilor, se pot găsi pe acest site informaţii utile şi prezentate într-un mod agreabil, unele chiar prin jocuri.

Poate că vă întrebaţi de unde şi până unde mi-a venit ideea să scriu un articol pe această temă. Ei bine, răspunsul este că sper ca informaţia să ajungă la cât mai mulţi oameni, inclusiv la „domnul” care a oprit-o mai devreme pe stradă pe fiică-mea şi i-a spus:

– Ai tu grijă de ăsta!

După care i-a pus în pumnişorul ei de opt ani un pui de vrabie (sau cel puţin aşa părea după pene, pentru că mă pricep mai deloc la păsări) şi a plecat. Luna nu-l mai văzuse niciodată până acum pe acel bărbat şi a venit într-un suflet acasă, să îngrijim micuţa vietate. Iar eu, nemiloasa, am trimis-o înapoi afară, să îl lase în apropierea cuibului său. Bineînţeles că a început să plângă în hohote, că nu-l poate abandona, şi nu m-a crezut că aceasta este cea mai bună soluţie. Aşa că a decis să se ducă la cabinetul/petshop al veterinarului nostru, pentru o părere mai avizată. Şi s-a întors de acolo tot cu bietul pui agăţat de degeţelele ei:

– Doctorul nu era acolo. Şi mi-au zis cei de la petshop să ţin eu puiul până mâine dimineaţă, când vine el la cabinet.

M-aş bucura să afle, pe această cale, şi „cei de la petshop” (care sunt foarte probabil studenţi la Medicină Veterinară) cum trebuie procedat cu un pui de pasăre căzut în cuib. Pentru că nu mi-a fost deloc uşor să îmi conving copilul să îl lăsăm în natură. Dar am făcut-o până la urmă. L-am lăsat în curtea blocului, care e plină de pomi cu păsări, ne-am îndepărtat vreo zece minute, apoi nu l-am mai regăsit. Luna s-a oprit în sfârşit din plâns şi acum nu ne-a mai rămas decât să sperăm amândouă că puiul este bine, sănătos, alături de familia lui. Pentru „domnul” care i l-a pasat cu atâta lipsă de responsabilitate unui copil nu am deloc gânduri la fel de pozitive.

Comentează:

