E musai, oare, să fii căsătorit?

– Ce e în desenul ăsta, Luna?, o întreb eu, descoperind următoarea capodoperă în ghiozdanul ei:claudiu– E de la nunta ta cu tata.

În timp ce lacrimile stau să-mi cadă, mintea îmi lucrează febril. Deci copilul îşi doreşte să ne căsătorim. Dar de ce ne-a făcut aşa mici în pagină? Ce înseamnă oare că nu ne-a desenat feţe? E frumos din partea ei să îl facă uriaş pe taică-său în comparaţie cu mine? Şi ce verighetă maaaare am pe mână!

Cred că mi-ar mai veni idei, dar n-apuc, pentru că Luna se răzgândeşte şi îmi smulge foaia din mână:

– Pardon. Nu e asta, am greşit. Ne-a zis Doamna la şcoală să desenăm cea mai frumoasă amintire din excursie. Şi n-am apucat să termin.

– Dar ce este aici, până la urmă?

– E atunci când i-am dat cu gel din ăla scârbos pe mâna lui… cum îl chema?, roşeşte ea instantaneu.

– Lui Claudiu, ştiu, completez eu resemnată.

V-am zis eu că voi mai auzi despre Claudiu multă vreme!

Ce nu v-am zis e ca Luna ne-a mai bătut apropouri de nuntă în trecut, de obicei tot desenate, care mi-au dat de gândit. De ce ar fi important pentru un copil atât de mic ca părinţii lui să fie căsătoriţi legal? Mai ales când cunoaştem atât de mulţi copii cu părinţii ba divorţaţi, ba în cuplu, dar netrecuţi pe la Starea Civilă, ba căsătoriţi, dar cu nume de familie diferite. Eu cred că nu se poate vorbi de presiuni sociale la vârsta asta, nici măcar de înţelegerea deplină a conceptului de „legal”, ci doar de dorinţa de a merge şi ea la o nuntă. Pentru că nu a mai fost până acum la nici una. Toate apropourile ei tematice includeau rochia domnişoarei de onoare, coafura domnişoarei de onoare, parfumul domnişoarei de onoare şi alte articole necesare unei fetiţe aflate într-un rol atât de important, dar niciodată nu am văzut desenat vreun certificat de căsătorie, livret de familie sau orice alt act care să aibă fix valoarea hârtiei pe care este imprimat. Părerea mea!

5 gânduri despre „E musai, oare, să fii căsătorit?

  1. La urmatoarea nunta la care mai sunt invitata o iau si pe Luna 😀 Si da, pentru fetite e important sa aiba un precedent, in nunta mamei. Daca a fost, vor cere poze si le vor analiza, daca n-a fost, vor cere cu insistenta sa se faca, bucuroase ca pot participa si ele. O sa mai dureze etapa asta, sa stii.

    Apreciat de 1 persoană

      • Eee, glumeam si eu!
        Ce ne-am face, noi barbatii, daca voi ati renunta la toate machiaturile?
        Un regim spartan pentru femei privind infrumusetarea, cel putin pentru mine nu este de dorit.
        Femeile din Sparta, in ziua nuntii erau rase in cap si imbracate intr-o tunica militara. Motivat de faptul, ca viitorul sot obisnuit cu relatiile cazone se apropia cu usurinta de o asa aparitie.
        In antichitate, in Sparta pederastia era ceva obisnuit din mai multe motive. Unul era ca pederastia asigura o coeziune mai buna in lupta a razboinicilor.

        Apreciat de 1 persoană

Comentează:

